شوخی زننده و نامربوط رییس بهداشت عمومی رژیم صهیونیستی، مقامات امارات متحده عربی را برآشفته کرد

اتحاد اعراب و اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، دبی در ماه اکتبر، ابتدای پاییز، شرایط سختگیرانه ورود گردشگران را کاهش داد.

میدل ایست آی نوشت: گردشگران زیادی به این شهر هجوم آوردند و در حالی که دبی به واسطه سفر این افراد ارز قابل توجهی را به اقتصاد بیمار خود تزریق می‌کرد، در مورد آزادی تازه پیدا شده خود در زیر نور آفتاب پست می‌نوشتند.

برخی از این افراد مشهور با متن‌هایی انگیزشی، در حال خوردن استیک‌هایی با ورق طلا، تصویر پیشخدمت‌های ماسک‌دار رستوران را در استوری‌های اینستاگرام خود به اشتراک گذاشتند.

در همین فاصله بود که توافق صلح رژیم غاصب قدس و امارات منجر به انجام پروازهای روزانه به مقصد دبی شد و گردشگران اسرائیلی با استقبال مقامات و تاجران دبی مواجه گشتند.

اما بازگشت آنها با یک سوغاتی پردردسر همراه بود؛ به گزارش جروزالم (اورشلیم) پست ۹۰۰ گردشگر در حالی از دبی بازگشتنند که به عفونت کووید-۱۹ مبتلا بودند.

قرنطینه نشدن این افراد و ورود آزادانه آنها به شهرک‌ها منجر به ابتلای بیش از ۴ هزار نفر به کرونا شد. به گزارش خلیج تایمز این فاجعه اعتراض دکتر شارون آلروی پریس، رئیس بهداشت عمومی در وزارت بهداشت این رژیم را به همراه داشت.

پریس گفت: "در طی دو هفته صلح با دبی تعداد افراد بیشتری در مقایسه با ۷۰ سال جنگ با آنها کشته شدند".

انتشار این اظهارات مقامات امارات متحده عربی را برآشفت و زمانی که توضیحاتی در موردآن خواستند، مقامات اسرائیلی مجبور به عذرخواهی شدند و گفتند که این اظهار نظر به شوخی انجام شده است.

مقامات دفتر نخست وزیری رژیم اشغالگر افزودند که اظهار نظر پریس فقط "یک شوخی نامربوط" بوده که نباید به صورت عمومی منتشر می‌شده و او مجاز به صحبت در مورد چنین مواردی نیست.

افزایش آمار ابتلا به کرونا هر دو کشور با به عجله در برنامه واکسیناسیون وا داشت؛ امارات با تایید زودهنگام واکسن چینی و اسرائیل با خرید واکسن فایزر به شرط به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به آن از اثربخشی تا عوارض جانبی امکان پذیر شد.

با این حال وال استریت ژورنال از رشد شیوع ویروس انگلیسی کرونا در مناطق اشغالی خبر داد و نوشت اسرائیل برنامه واکسیناسیون را به تمام افراد بالای ۱۶ سال تعمیم داده و اعلام کرده تا زمانی که ۹۰درصد از افراد بالای ۵۰ سال واکسینه نشوند محدودیت‌ها را تسهیل نخواهد کرد.

کد خبر 583076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha