نفیسه مجیدی‌زاده: دهه‌ی فجر امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، با حال و هوای متفاوتی برگزار می‌شود؛ امسال خبری از کاغذهای رنگی‌ بر در و دیوار کلاس‌ها نیست و جشن‌های ویژه‌ی دهه‌ی ‌فجر و نمایشگاه‌های هرساله، به فضای مجازی منتقل شده است.

امسال جشن انقلاب  در فضای مجازی برگزار می‌شود

به گزارش روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این‌روزها پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir و صفحه‌های رسمی کانون در شبکه‌های اجتماعی، به برگزاری برنامه‌های دهه‌ی مبارک فجر برای کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است.

براساس این گزارش، رژه‌ی کتاب‌خانه‌های سیار در روز پیروزی انقلاب اسلامی و حضور کتاب‌خانه‌ی سیار کانون در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و جشن پرواز بادبادک‌ها از برنامه‌های حضوری این دوره است که کانون برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است. پایگاه و صفحه‌های مجازی کانون نیز جشنواره‌ها و مهرواره‌هایی را هم‌چون مهرواره‌ی طنز «یک وعده لبخند»، مهرواره‌ی نقاشی «رسم پاکان»، جشنواره‌ی عکس‌نوشت «به‌رنگ انقلاب»، مهرواره‌ی طنز «قند و نمک»، مهرواره‌ی قصه‌گویی فجر، مهرواره‌ی عکاسی «فجر» و مهرواره‌ی «جام بازی‌های بومی و محلی»، جشنواره‌ی طراحی پوستر با محوریت حمایت از تولیدات ملی، جشنواره‌ی مجازی کتاب‌آوا، جشنواره‌ی قصه‌گویی دوزبانه به «فارسی و کردی» و «فارسی و ترکی»، مهرواره‌ی موشن‌گرافیک و فیلم‌های کوتاه «رهروان انقلاب»، مهرواره‌ی سرودهای خانوادگی با موضوع دهه‌ی فجر، مهرواره‌ی عروسک‌سازی بومی و محلی، مهرواره‌ی شعرخوانی «صدای تو خوب است»، مهرواره‌ی «هم‌سایه‌ی من، تالاب»، «کاردستی و نمایش»، «در خانه می‌مانیم»، «پویانمایی و فیلم‌سازی خلیج‌فارس» و... را برگزار خواهند کرد. براساس این گزارش هم‌چنین مسابقه‌های فرهنگی و ادبی مجازی در قالب سرود، نقاشی، نماهنگ، کتاب‌خوانی، فیلم سه دقیقه‌ای، مسابقه‌ی پیامکی، شعرخوانی، کارت‌پستال‌سازی، انشانویسی و ساخت کلیپ به‌منظور معرفی شهدای هسته‌ای، قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و... با محوریت انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. انتشار فراخوان قصه‌گویی دو نفره‌ی «من و بابام» و «من و مامانم»، انتشار فراخوان قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای با عنوان «روزی بود و روزگاری بود»، شعرسرایی با زبان اشاره و... از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری است و علاقمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیش‌تر به صفحه‌های مجازی کانون مراجعه کنند.

در شبکهی شاد

«مدرسه‌ی انقلاب» یکی از نمایشگاه‌های دانش‌آموزی است که امسال نهمین دوره‌ی آن به صورت مجازی برگزار می‌شود. به گفته‌ی «علی صفدری»، مسئول دبیرخانه‌ی مدرسه‌ی انقلاب، این نمایشگاه، امسال مجازی و در چهار قالب تعریف شده است. قالب صوتی، با عنوان «رادیوی مدرسه‌ی انقلاب»، صوتی و تصویری با نام«تماشاخانه‌ی مدرسه‌ی انقلاب»، مکتوب و نشریه‌ی مدرسه‌ی انقلاب و کارافزار یا اپلیکیشن به روایت می‌پردازند. این موارد در شبکه‌ی شاد بارگذاری می‌شود و آثار برگزیده این رقابت در تابستان آینده انتخاب خواهند شد. هم‌چنین به گفته‌ی علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان می‌توانند در روزهای دهه‌ی فجر هرشب ویژه‌برنامه‌ی «کانون انقلاب» را در ساعت ۲۱ از طریق کانال‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و هم‌چنین کانال‌های ویژه‌ی روزهای دهه‌ی فجر در شبکه‌ی شاد تماشا کنند.

کد خبر 582795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha