پیشرفت عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی رازی در شهرری که در جوار برج تاریخی طغرل واقع شده است، به مرز ۹۹ درصد رسید.

ماكت مجموعه فرهنگي طغرل

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی پروژه‌های عمرانی شهری که عملیات آنها در سال‌های گذشته آغاز شده و امسال به بهره‌برداری خواهند رسید، نشان می‌دهد که مرکز همایش‌های رازی (طغرل) با ۹۹ درصد پیشرفت در اجرا، در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. مجموعه فرهنگی خدماتی طغرل ٣٠ هزار مترمربع زیربنا دارد و روزانه ١٢٠ نیرو برای تکمیل این پروژه مشغول به کار بودند. این مجموعه در کنار کتابخانه، موزه و واحدهای فرهنگی و خدماتی متعدد، مجهز به یک آمفی‌تئاتر خواهد شد که به ‌شکل دایره‌ای و کاملا مدرن ساخته می‌شود و گنجایش ١٠٠٠ نفر تماشاگر دارد.

مجموعه رازی که بزرگترین پروژه فرهنگی جنوب تهران به شمار می‌رود، در جوار برج تاریخی طغرل واقع شده است. ارتفاع ابنیه موجود در این مجموعه با محوریت چشم‌انداز برج طغرل طراحی شده و معماری آن نیز برگرفته از این اثر تاریخی بر جای مانده از قرن چهارم هجری است.

حجت نظری رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران، از آخرین وضعیت تکمیل و آماده‌سازی پروژه احداث مجموعه فرهنگی رازی در منطقه ۲۰ تهران بازدید کرد و به ارزیابی آخرین وضعیت تکمیل و آماده‌سازی بخش‌های مختلف مجموعه رازی شامل بام سبز، موزه ری، باغ میانی، صحنه نمایش محلی، مجموعه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه و کارگاه‌های آموزشی، سالن‌های سینما و سالن تئاتر این مجموعه پرداخت.

در جریان این بازدید میدانی، گزارشی از روند پیشرفت پروژه احداث مجموعه فرهنگی رازی ارائه شد و موارد مهمی از قبیل برنامه زمان‌بندی تکمیل و نحوه بهره‌برداری از بخش‌های مختلف این مجموعه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

کد خبر 582431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha