مجموع نظرات: ۳۳
یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

احتمالا از زبان اشخاصی که سایت دارند کلماتی مانند هاست و دامنه را شنیده اید. این اصطلاحات ممکن است برای بسیاری از افراد آشنا نبوده و ذهن آنها را مشغول نماید که هاست و دامنه چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مطلب به زبانی بسیار ساده به شما توضیح خواهیم داد که هاست و دامنه چیست. اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

image-20210131135111-1.jpeg

اجزای تشکیل دهنده سایت

همه سایت ها به دامنه، هاست و محتوا نیاز دارند. دامنه به عنوان آدرس سایت، هاست به عنوان فضای سایت که محتوای سایت در آن قرار می گیرد و محتوا نیز مجموعه اطلاعاتی است که بر روی سایت قرار می گیرد تا بازدیدکنندگان به آنها دسترسی داشته باشند.

دامنه چیست و چگونه می توانیم آنرا ثبت کنیم؟

دامنه ها برای آدرس سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند. بازدیدکنندگان سایت ما برای اینکه بتوانند به سایت ما مراجعه نمایند باید آدرس سایت مان را داشته باشند. همانطور که در دیگر موارد مانند اینستاگرام و ... که آدرس صفحه یا پروفایل خودمان را در اختیار دیگران قرار می دهیم. تفاوتی که دامنه سایت ها با صفحات و پروفایل های شبکه های اجتماعی دارد این است که دامنه یک آدرس کاملا رسمی بوده و مالک تمام و کمال آن کسی است که دامنه را به ثبت رسانده است. دامنه ها در دو دسته اصلی ملی و بین المللی قرار می گیرند. دامنه هایی مثل ir , us , de و ... جزو دامنه های کشوری بوده و دامنه هایی مانند com , net , org و ... جزو دامنه های بین المللی محسوب می شوند. ثبت کردن دامنه های بین المللی ساده تر است و کار خاصی ندارد اما برای ثبت دامنه ir می بایست یک شناسه به نام ایرنیک داشته باشید. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

· آموزش ساخت شناسه ایرنیک + فیلم آموزشی

هاست چیست و چگونه می توانیم آنرا تهیه کنیم؟

هاست یک فضای اختصاصی در اینترنت است که با خرید آن فضا می توانیم دامنه سایت مان را به آن فضا معرفی کنیم. در اینصورت محتوایی که در آن فضا قرار می دهیم با آدرس سایت مان در دسترس عموم قرار می گیرد. هاست ها به لحاظ ساختاری غالبا به دو حالت هاست لینوکس و هاست ویندوز هستند که هاست لینوکس محبوبیت بسیار بیشتری دارد. دلایل این محبوبیت به شرح زیر است:

· سادگی راه اندازی سایت در هاست لینوکس

· وجود ابزارهای بسیار کاربردی و پیشرفته

· ارزان تر بودن راه اندازی سایت در هاست لینوکس

· وجود سایت سازهای متعدد و بسیار قدرتمند

لازم به ذکر است برای راه اندازی سایت در هاست لینوکس هیچ نیازی به نصب سیستم عامل لینوکس یا تسلط به آن ندارید.

سیستم مدیریت محتوا چیست و چه کاربردی در سایت دارد؟

سیستم مدیریت محتوا یا سایا ساز یک نرم افزار تحت وب است که به کمک آن می توانید انواع سایت ها در اینترنت را راه اندازی کنید. سایت سازها این امکان را فراهم می کنند که عوامل سایت بدون داشتن دانش برنامه نویسی بتوانند سایت ایده آل و دلخواه شان را بسازند. محبوب ترین سایت ساز دنیا وردپرس نام دارد که با آن می توان بهترین و کامل ترین سایت ها را راه اندازی کرد. نکته جالب اینجاست که وردپرس کاملا رایگان است و به راحتی در دسترس عموم قرار دارد!

بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه

چند صد شرکت ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه که به شرکت های هاستینگ معروف هستند در ایران فعالیت می کنند. اما متاسفانه تنها حدود 10 الی نهایتا 20 شرکت معتبر در این زمینه وجود دارند. شرکت میزبان فا جزو 5 شرکت برتر و محبوب هاستینگ در ایران است که ده ها هزار سایت مهم و پربازدید کشور توسط این مجموعه میزبانی می شوند. شما می توانید با اطمینان خاطر از خدمات این شرکت استفاده کرده و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی و توسعه دهید. برای خرید هاست و دامنه از میزبان فا می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید. در هر مرحله از خرید چنانچه به کمک و راهنمایی نیاز داشتید می توانید از همکاران ما که بصورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات هستند کمک بخواهید.

خرید هاست و دامنه از میزبان فا

کد خبر 582275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha