مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

سرور مجازی همانند هر سرور دیگری دارای منابع سخت افزاری است، در داخل یک سرور یکی از پرکاربرد ترین سخت افزار هارد است، که به دلیل مواردی مانند: تهیه پشتیبان، نصب نرم افزار و مواردی از این دست، ممکن است مدیریت فضای آن مدیر سرور را با مشکل مواجه کند؛ از این رو در ادامه به نحوه مدیریت هارد سرور مجازی خواهیم پرداخت، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سرور مجازی

با نحوه مدیریت هارد VPS سرور آشنا شوید

سیستم عامل های مختلفی می توانند بر روی سرور مجازی نصب شوند. با استفاده از این سرور می توانید از سرویس های مختلف اینترنتی بهره مند شوید. از این را تهیه و یا خرید آن می تواند ضرورت بالایی را داشته باشد.

مبحث مدیریت یکی از موضوعات حائز اهمیتی است که رسیدن به آن بسیار ضروری می باشد. ولی متاسفانه شرکت های هاستینگ هیچگونه وظیفه ای را در قبال آن ندارد. از این رو باید به فکر بهره مندی از راه حل های مختلف باشید که بتواند شما را به یک مدیریت برتر برساند.

سرور مجازی یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی های بیشتر از یک هاست اشتراکی می باشد، VPSها با سیستم عامل لینوکس ویندوز، در موقعیت ایران و خارج ارائه میشود.

روش اول: اکتفا به دانش فردی خودتان

اولین راه حلی که برای مدیریت سرور مجازی شما وجود دارد این است که از دانش خودتان در این زمینه استفاده کنید. این علم و دانش شما باید به اندازه ای باشد تا بتواند شما را از هرگونه ارجاع دیگری بی نیاز کند و بتوانید مشکلاتی که احتمال روبرو شدن با آنها دارید را برطرف نمایید. استفاده از دانش خودتان در زمینه مدیریتی می تواند این ویژگی را در شما بیشتر کند. البته بسیاری از افراد دانش و علم کافی در این زمینه را دارند ولی از زمان کافی برای به انجام رساندن این کار بهره مند نیستند. از این رو باید به دنبال دیگر روش های موجود باشند که ما در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش دوم: استفاده از نیروی متخصص

روش دومی که در پیش روی کاربران به منظور مدیریت هارد سرور مجازی وجود دارد، استفاده از نیروی متخصص است. نیروی متخصصی که در این زمینه به کار گرفته می شوند باید از تجربه بالایی بهره مند باشند تا بتوانند عملیات مدیریتی را به راحتی انجام دهند. اگر نه خودتان و نه نیروی متخصص توانایی بر عهده گرفتن کار مدیریتی را نداشته باشند می توانید به روش های دیگری روی بیاورید که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

خرید سرور مجازی

روش سوم: استفاده از کنترل پنل

در صورت دسترسی نداشتن به دو روش اول می توان از گزینه سوم دیگری نیز استفاده کرد که درصد اشتباه آن بسیار از کمتر از موارد دیگر می باشد. در این روش شما می توانید از کنترل پنل های مختلف بهره ببرید که برای دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز طراحی و ساخته شده اند. البته باید توجه داشت شرکت ارائه دهنده سرویس از کدام کنترل پنل استفاده میکند، برای مثال: سرور مجازی پارس پک به همراه کنترل پنل های مختلفی ارائه می شود که از جمله آنها میتوان به webmin، directadmin، kloxo و cpanel در لینوکس و websitepanel و یا plesk در ویندوز اشاره کرد.

 هر کدام از این کنترل پنل ها ویژگی های مختلفی را به خود اختصاص داده اند که کارایی بالایی را دارند. از این رو کاربران با بررسی هایی که انجام می دهند یکی از آن ها را برای سیستم خودشان انتخاب می کنند.

سخن آخر

سرور مجازی را می توان بخش کوچکی از دنیای اینترنت به حساب آورد. خرید سرور مجازی برای بهره مندی از این دنیا نیاز بزرگی تلقی می شود. چرا که با استفاده از آن می توانید مزیت ها و امتیازات ویژه ای را به دست آورید. برای بهره مندی از قابلیت های موجود نیاز است تا به مدیریت هارد دست پیدا کنیم که با استفاده از سه روش امکان پذیر است که در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته شد.

کد خبر 536217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha