چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

در گرمای تابستان بیشتر مواد غذایی حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بر اثر شدت گرما، شل می‌شوند.

شکلات‌های آب شده

این در حالی است که برخی مغازه‌دار‌ها با وجود اشراف بر این نکته برخی محصولات را در خارج از یخچال نگهداری می‌کنند.

برای مثال با وجود اینکه شکلات به نگهداری در یخچال نیاز ندارد، اما در روز‌های خیلی گرم نگهداری آن در هوای آزاد موجب آب شدن شکلات می‌شود.

به این ترتیب مشتری به جای شکلات تخته‌ای در واقع شکلات مایع خریداری می‌کند که قابل مصرف نیست و باید آن را برای مدتی در جای خنک قرار دهد تا سفت شود.

همچنین آب شدن و سفت شدن مکرر شکلات‌ها در مغازه‌ها موجب می شود که این محصولات کیفیت خود را از دست بدهند.

به همین منظور بهتر است در ساعات اوج گرما به ویژه در مغازه‌هایی که به سیستم‌خنک کننده خوبی مجهز نیستند، شکلات‌ها به مکانی خنک‌تر منتقل شوند تا کیفیت خود را حفظ کنند.

ضایعات خطرناک

امروزه در اغلب رستوران‌ها از جمله رستوران‌های فست فود از کارد و چنگال و قاشق پلاستیکی یکبار مصرف استفاده می‌شود که هم بهداشتی‌تر است و هم استفاده از آن آسان‌تر.

اما با وجود مزیت‌های استفاده از این کارد و چنگال‌‌ها، یک مشکل در استفاده از آنها وجود دارد و آن ضایعاتی است که در هنگام تولید از کارد و چنگال و به ویژه قاشق جدا نشده است.

برای مثال اطراف قاشق کاملا هموار نیست و در برخی قسمت‌ها پلاستیک‌ بیرون زده است که می‌تواند موجب بریده‌شدن دهان شود.

البته بیشتر مردم قبل از غذا خوردن این قاشق و چنگال‌ها را بررسی می کنند اما گاهی اتفاق می‌افتد که ضایعات بر جا مانده، آسیب جدی به لب و زبان یا دست وارد می‌کنند.

خوب است که تولید کنندگان این محصولات دقت بیشتری در تولید آنها داشته باشند تا ضایعات روی آنها باقی نماند.

برگ سبزی تحفه بانک

گاهی اوقات لابه‌لای بسته ۲ هزار تومانی دریافتی از بانک‌ها چند‌‌تایی اسکناس هزار تومانی پیدا می‌شود و مراجعان را حسابی غافلگیر می‌کند.

چنانچه این برگ سبز تحفه بانک، جلوی باجه کشف شود، که به قول معروف فبه‌المراد اما همین چند اسکناس‌ سبز چنانچه بیرون بانک یا توسط فرد طرف معامله کشف شود، دریافت کننده‌ می‌ماند و یک ضرر مالی با رویی خجل.

به هر حال با اینکه سیستم بانکی کشور به درستی و پیوسته توصیه می‌کند مراجعان، تمامی اسکناس‌ها را جلوی باجه شمارش کنند اما گاهی اوقات حجم بالای اسکناس‌ها، تحویل دهنده و تحویل‌گیرنده را از شمارش دقیق باز می‌دارد و اسکناس‌های سبز از هر مبدائی که وارد شده باشند مسیر خود را ادامه می‌دهند.

از آنجا که در اغلب موارد، این اسکناس‌های ریزتر هستند که وارد جمع اسکناس‌های درشت می‌شوند و بالعکس آن به ندرت روی می‌دهد، بهتر آن است که در تمامی مراحل تحویل گرفتن و تحویل دادن بسته‌ها ی اسکناس‌،‌ کارمندان و مراجعان بانک بسته‌های اسکناس‌ را بدون رودربایستی شمارش کنند و حتی از دولا نبودن اسکناس‌ها نیز اطمینان یابند.  

زشت و زیبا

برای افرادی که به زیبایی شهر و حقوق شهروندی سایر شهروندان اهمیت نمی‌دهند،  محل انباشت زباله‌ها نیز هیچ تفاوتی نمی‌کند.

برای نمونه این دسته افراد با انباشت زباله‌ در کنار بنا‌های زیبا و حتی محیط‌های تفریحی، بخشی از ظرافت و زیبایی به کار رفته در ساخت آن محل را از بین می‌برند و جلوه‌ای تازه از همجواری زشت و زیبا را رقم می‌زنند.

ظرف چند سال گذشته، شهرداری با نصب تعداد زیادی انواع سطل‌های زباله مکانیزه و غیرمکانیزه در جای جای شهر، ثابت کرد انباشت زباله‌ها به کمبود سطل زباله ربطی ندارد. همین واقعیت به خوبی بیانگر خلأ فرهنگی در مورد حفظ محیط شهری در میان برخی افراد جامعه است.

کد خبر 58202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز