چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

در برخی ساعات روز و شب مشاهده تاکسی خالی یا مسافربرهایی که برای پیدا کردن مسافر فریاد می‌زنند به یک آرزو تبدیل می‌شود و مسافران مدت بسیار زیادی در انتظار تاکسی می‌مانند.

استراحت در اوج ترافیک

این در حالی است که در  ساعات خلوت‌تر این تاکسی‌ها و مسافر‌بر‌ها هستند که در انتظار مسافر به سر می‌برند. معمولا در ساعات اولیه صبح یا بعداز‌ظهر و شب در اغلب خیابان‌ها صف طولانی مسافران مشاهده می‌شود و از تاکسی خبری نیست.

اگر هم یک خودروی خالی از راه برسد، مسافران کلافه از انتظار زیاد چنان به سمت آن هجوم می‌برند که گاهی سوار شدن در تاکسی هم به یک هنر تبدیل می‌شود.

در واقع همین موضوع باعث شده که خوانندگان در تماس با ستون در شهر چه خبر مدعی موضوع تازه‌ای شوند.

آنها می‌گویند که تعدادی از مسافربرها و رانندگان تاکسی ترجیح می‌دهند در ساعات اوج ترافیک کار نکنند و به این ترتیب معضل کمبود وسیله حمل و نقل عمومی به وجود می‌آید.

به هر حال مردم از مسئولان انتظار دارند تدابیری اندیشیده شود تا تاکسی‌ها و مسافربرها تشویق به کار در ساعات اوج ترافیک و پر مسافر شوند.

فوتبال زیر نور ماه

در تعطیلات تابستان، فوتبال بازی کردن بچه‌ها در کوچه و خیابان یک تفریح کم هزینه است. در این روز‌ها بچه‌ها ساعت‌ها زیر آفتاب بازی می‌کنند و با بدنی خسته و گرما‌زده به خانه باز‌می‌گردند.

در این بین برخی هم ترجیح می‌دهند پس از خنک شدن هوا و غروب خورشید بازی کنند اما در این صورت خطراتی هم آنها راتهدید می کند.

با توجه به اینکه اخیرا برق خیابان‌ها و کوچه‌ها قطع می شود، رانندگان دید کافی ندارند و فوتبال بازی کردن زیر نور ماه یکی از مواردی است که کاهش دید رانندگان می‌تواند برای بازیکنان تهدید کننده باشد.

به هر حال از والدین انتظار می‌رود که دست‌کم از بازی فرزندانشان در کوچه و خیابان پس از تاریکی شب جلوگیری کنند هر چند که خطر بازی در خیابان در روشنایی روز هم چندان کمتر از فوتبال بازی کردن در شب نیست.

گوشت اضافه خیابان

چند روز پس از اینکه شهرداری با صرف هزینه و وقت فراوان خیابان‌های شهر را آسفالت و هموار می‌کند  سر و کله ماموران برخی سازمان‌ها برای جراحی و کنده‌کاری آسفالت پیدا می‌شود .

این در حالی است که این جراحی‌‌ها نیز مانند هر نوع جراحی‌ دیگر،  گوشت اضافه آوردن را به همراه دارد. گاهی اوقات برجستگی به اصطلاح محل عمل به حدی است که خودرو‌ها هنگام عبور از روی آن حسابی کج و معوج می‌شوند به طوری که در صورت بالا بودن سرعت خودرو، امکان واژگونی آن چندان دور از ذهن نیست. 

موتورسواران نیز به نوبه خود سهم بیشتری از این سکوی پرتاب می‌برند. آنها هنگام عبور از روی این برجستگی، برای کنترل وسیله نقلیه حسابی به دردسر می‌افتند.

البته راننده‌هایی که اهل ویراژ و سرعت‌های بالا هستند  این چاله‌ها را به اصطلاح  دور می‌زنند اما درست همین موضوع یکی از مهم‌ترین خطر‌های حول و حوش برجستگی‌های خیابان را رقم می‌زند. 

آنهایی که قصد دارند از این محل دور شوند به مسیر مقابل رفته و با خطر تصادف آن‌هم از نوع شاخ به شاخ مواجه می‌شوند.  

انباری در پیاده‌رو

بالاخره معلوم نشد کاربری اصلی این فضای یک متر و خرده‌ای بین در‌های منازل و خیابان- ملقب به پیاده‌رو- به واقع چیست.

یکی از راه نرسیده چهار چرخ می‌رود روی آن پارک می‌کند و دیگری نمونه‌ای از تمام اجناس خود را روی آن می‌چیند. برخی نیز از آن به عنوان فضای تبلیغاتی استفاده می‌کنند و تمام مسیر پیاده‌ها را به اشغال خود در می‌آورند .

ماجرای یکه تازی راکبان دو چرخ پر سرو صدا و دود زا هم که دیگر جای خود دارد. آنها پیاده‌رو را به خیابان ترجیح می‌دهند و فقط مانده در آن تک چرخ بزنند.

مطابق آخرین خلاقیت شهروندی نیز برخی از آن به عنون جزئی از فضای منزل استفاده می‌کنند و برای نمونه حتی منبع آب را هم روی آن کار می‌گذارند.

به هر حال اگر طی چند روز آینده کسی را مشاهده کردید که بازی‌‌های المپیک را در این مکان دنبال می‌کند،تعجب نکنید.

کد خبر 58894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز