سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

با وجود اینکه معضل ترافیک به‌آسانی قابل حل نیست اما در این بین برخی اقدامات رانندگان، به کورشدن گره‌های ترافیکی دامن می زند.

سوار کردن مسافر وسط خیابان

متاسفانه تعدادی از رانندگان از جمله برخی مسافربرها با بی‌توجهی به قوانین رانندگی، ترافیک را سنگین‌تر می‌کنند.

از جمله اقدامات برخی مسافربرها که نه‌تنها ترافیک به وجود می‌آورد بلکه موجب تصادف هم می‌شود، ترمز زدن در هر جایی از خیابان برای سوارکردن مسافر است.

در این موارد برخی رانندگان در وسط خیابان و در حالی که صفی از خودرو‌ها پشت آنها معطل مانده‌اند، اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر می‌کنند.

گاهی هم در صورتی که سرعت خودرو‌ها زیاد باشد با ترمز زدن بی‌جای مسافربرها، خودروهای پشتی با آنها برخورد می‌کنند.

این درحالی است که این رانندگان می‌توانند با تفاوت چند ثانیه، خودرو را با زدن راهنما به کنار خیابان هدایت کنند و بدون سلب آسایش دیگران، مسافران خود را سوار و پیاده کنند.

البته مسافربرها در توجیه این اقدام می‌گویند که در همین چند ثانیه ناقابل نیز ممکن است مسافر خود را از دست بدهند.

صبحانه گران‌

گاهی وقت‌ها افراد سحرخیز با عبور از مقابل مغازه حلیم فروشی یا طباخی هوس می‌کنند تا برای صبحانه، اعضای خانواده را غافلگیر کنند اما معمولا  این قیمت ظروف است که آنها را غافلگیر می‌کند؛

هرچند افرادی که به قصد خرید کله‌پاچه یا حلیم از خانه خارج می‌شوند و با خود ظرف به همراه دارند، تنها بهای غذا را می‌پردازند اما درصورتی که  بخواهنداز ظروف ارائه شده توسط حلیم فروشی‌ها یا طباخی‌ها استفاده کنند باید تقریبا معادل پول غذا، قیمت ظرف آن را بپردازند.

این در حالی است که برخی از این مغازه‌ها هم تنها در ظروف خودشان به مشتری سرویس می‌دهند و ظروفی که مشتری با خود از خانه به همراه می‌آورد را قبول نمی‌کنند.

از آنجایی که این ظروف تنها یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است از انواع ارزان‌تری تهیه شوند تا مشتری مجبور نباشد هزینه سنگینی را برای صرف صبحانه بپردازد.

 کرایه آسانسور

گویا قرار است اثاث‌کشی تبدیل به نماد رژیم لاغری جیب‌ شهروندان، به‌ویژه مستأجر‌ها شود؛ به طوری که از اتوبار‌‌ها گرفته تا هیأت امنای مجتمع‌های مسکونی همه و همه قصد دارند به بهانه اثاث‌کشی از فرد درگیر این موضوع مبالغی بگیرند.

برای نمونه این اواخر برخی ساختمان‌ها برای استفاده از آسانسور به ازای هر طبقه جابه‌جایی لوازم ساکنان، وجوهی در نظر گرفته‌اند. در واقع آسانسور را به افراد اجاره می‌دهند.

این در حالی است که اتوبار‌ها نیز به ازای هر طبقه مبلغ معینی را روی هزینه جابه‌جایی بار می‌کشند. تمام اینها در حالی است که در فرهنگ آپارتمان‌نشینی استفاده از آسانسور به منظور جابه‌جایی بار و اثاثیه ساکنان قدغن است یا دست‌کم با توافق ساکنان صورت می‌گیرد.

به هر حال چنانچه قرار باشد برای جابه‌جایی بار به وسیله آسانسور مبلغی جدای از هزینه شارژ و دیگر هزینه‌ها پرداخت شود باید به اندازه‌ای معقول تنظیم شود که برای مستأجرها بار اقتصادی زیادی نداشته باشد.

ویلای تصویری

مسافر‌های تعطیلات تابستانی امسال شاهد تابلوی‌هایی بودند که در نگاه نخست توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کرد. این تابلو‌ها با مضمون « اجاره ویلا به صورت تصویری» خبر از آمدن شیوه جدیدی برای اجاره ویلا به مسافر‌های شمال کشور می‌دهند.

گویا قرار است با همکاری سازمان‌های مرتبط با گردشگری، کیوسک‌هایی در شمال کشور مستقر شود که در آن تصاویر ویلا‌ها و امکانات آنها در معرض دید مسافران قرار گیرد.

تا به حال مراحل عکسبرداری و فیلمبرداری از ویلا‌ها به اتمام رسیده و به گفته مسئولان تا چند هفته آینده این طرح به اجرا درمی‌آید. پیش از این، بسیاری از مسافر‌ها به اصطلاح با مراجعه به اجاره دهنده‌های غیرساماندهی‌شده دچار مشکلات بسیاری می‌شد‌ند.

کد خبر 59914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز