سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

علی کهن‌نسب: تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با کره جنوبی، عربستان، کره شمالی و امارات هم‌گروه شده است. حریفانی که پیش از این بارها سابقه رویارویی با تیم ملی ایران را در مسابقه‌های مختلف داشته‌اند و بارها نیز برای فوتبال ایران دردسرساز شده‌اند.

   شاید در یک نگاه ساده برخی براین باور باشند که گروه ایران ساده‌تر از گروهی باشد که در آن تیم‌های ژاپن، استرالیا، ازبکستان، قطر و بحرین قرار دارند.

   شاید کره جنوبی مهم‌ترین و جدی‌ترین رقیب ایران باشد، تیمی که تاکنون هفت بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده است و حتی سابقه حضور در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها را نیز به عنوان اولین تیم آسیایی دارد.تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی تاکنون سه بار با تیم کره جنوبی روبه‌رو شده است که نتیجه آن دو شکست و یک تساوی در برابر این تیم قدرتمند آسیایی بود.


عکس از فارس

   عربستان، دیگر تیم هم‌گروه ایران نیز که صعود دشواری از مرحله مقدماتی داشت، در مسیر جام‌جهانی شش‌ بار روبه‌روی ایران قرار گرفته است. کسب سه پیروزی، دو تساوی و  دو شکست، نتیجه خوبی برای ایرانی‌ها به شمار می‌آید، ولی همین عربستان یک بار مانع حضور ایران در جام جهانی شد.

   کره شمالی و امارات را با توجه به نتیجه گذشته این تیم‌ها در برابر ایران،  باید ساده‌ترین حریف‌های ایران دانست. فوتبال ایران در مرحله مقدماتی تاکنون پنج بار با کره شمالی و چهار بار با امارات روبه‌رو شده  و جالب این که در این دیدارها هیچ‌گاه شکست نخورده است. کره شمالی و امارات در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند و بازی‌های این تیم‌ها در مرحله ابتدایی، به خصوص کره‌شمالی، نشان می‌دهد که هیچ یک از حریفان، رقیب‌های ساده‌ای نخواهند بود، به‌خصوص وقتی که هدف حضور در جام جهانی به عنوان مهم‌ترین رویداد جهانی فوتبال باشد. بدون شک همه کشورها برای حضور در این رویداد بزرگ جهانی هرگز کوتاهی نمی‌کنند وکوشش و انگیزه زیادی برای حضور در آن خواهند داشت.

عکس از ایسنا

   اما در گروه مقابل ایران نیز تیم‌های استرالیا، ژاپن، بحرین، قطر و ازبکستان قرار دارند. هر چند بسیاری تلاش می‌کنند که این گروه را سخت‌تر از گروه ایران نشان دهند، ولی نباید فراموش کرد که در این گروه تنها ژاپن و استرالیا تجربه حضور در جام جهانی را دارند و همه تیم‌های حاضر در این گروه، طعم شکست در برابر ایران را چشیده‌اند. البته در این مرحله هر تیمی که از آمادگی، برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی کاملی برخوردار باشد، شانس بیشتری را برای حضور در آفریقای جنوبی  خواهد داشت.

وقتی هدف صعود به جام جهانی باشد، مطمئن باشید که هیچ حریفی در هیچ یک از گروه‌ها، رقیب ساده‌ای نخواهد بود. زمان زیادی نمانده است، تنها تا آغاز رقابت‌ها صبر کنید تا قدرت تیم‌هایی مثل کره شمالی و ازبکستان را هم باور کنید!

کد خبر 58038

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز