جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

سرانه جنگلکاری شهر اوشان، فشم و میگون با مشارکت شهرداری این شهر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تکمیل و افزایش می‌یابد.

كامران عبدلي

«عزیزی» معاون فنی مدیرکل منابع استان تهران از اهمیت گسترش جنگلکاری و حفظ منابع طبیعی استان تهران گفت و افزود: «این پروژه در قالب طرحی مشارکتی ضمن تکمیل طرح‌های باقیمانده نقاط مختلف شهر مانند دراز چال، سپیدکمرچال و طرح‌های جدید همسو با جنگلکاری در دستور کار قرار گرفته است.»

او گفت: «اولویت ما در جنگلکاری بهره‌گرفتن از درختان و گیاهان بومی منطقه است که با خطر نابودی مواجه هستند. ‌ گونه‌هایی مثل سماق و زرشک که از گیاهان بومی منطقه به شمار می‌روند و سازگاری بهتری دارند.»او درباره بحث دام‌های غیرمجاز و نقش مخرب آنها در فضای سبز منطقه گفت: «برای شناسایی قانون شکنان در مبحث چرای بی‌رویه و ساخت‌وسازها به‌زودی با استفاده از روش‌های نوینی مثل دیدبانی با پهباد و ظرفیت تشکل‌های مردمی برای پیشگیری و برخورد گام‌های مهمی برخواهیم داشت.

این کار نقش مهمی در حفظ جنگل گاری و جلوگیری از تصرف منابع طبیعی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز دارد.» «رضا ریاحی» شهردار اوشان، فشم، میگون نیز درباره مشارکت اداره منابع طبیعی در راستای گسترش سرانه سبز ابراز خشنودی کرد و گفت: «شهر ما در دهه ۸۰ بالاترین سرانه جنگلکاری در استان تهران را داشت. تلاش می‌کنیم در این دوره زمانی حساس که آلودگی هوا زیان‌های زیادی را در شهر تهران و نزدیکی رودبار قصران به وجود آورده است در صیانت از منابع طبیعی بخش بیشتر تلاش کنیم.»
 

کد خبر 580245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha