چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بخش اعظمی از بدهی‌های سال گذشته به پیمانکارانی که با منابع طبیعی کارکرده‌اند، پرداخت شده است و همه بدهی جنگلبانان نیز تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

جنگلبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خسرو شهبازی در توضیح پرداخت بیشتر بدهی جنگلبانان گفت: محافظین جنگل در شمال کشور که در قالب شرکت کار می‌کردند، ۵ ماه از سال قبل و ۶ ماه از سال جاری طلب داشتند که بدهی سال گذشته به آنان پرداخت شده و طلب امسال نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی گفت: پرداخت بدهی جنگلبانان که چیزی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان است با تلاش سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است.

مسئول اول منابع طبیعی کشور همچنین گفت: بخش اعظمی از بدهی‌های سال گذشته به پیمانکارانی که با منابع طبیعی کارکرده‌اند، پرداخت شده است و همه بدهی جنگلبانان نیز تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اقتدار و موفقیت منابع‌ طبیعی به داشتن نیروی انسانی متعهد است و کارکنان می‌توانند در پویایی و فعال نگهداشتن سازمان جنگل‌ها نقش تاثیرگذار داشته باشند.

شهبازی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها امسال در کنار سایر فعالیت‌ها اقدامی ابتکاری و کم نظیر انجام داد، به نهال کاری روز ۱۴ آذر ماه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این کار بر اساس شرایط اقلیمی کشور صورت گرفت و از آنجایی که در پاییز امسال از میزان بارندگی مناسبی برخوردار بودیم، ۱۱ میلیون اصله نهال با مشارکت اقشار مختلف مردم در سراسر ایران کاشته شد.

  • عرصه‌های نهالکاری شده قابلیت ارزیابی دارد

وی گفت: کلیه عرصه‌های نهالکاری شده از سوی دفتر مهندسی و مطالعات بوسیله تصاویر ماهواره‌ای و سیستم UTM مستندسازی و تمامی مختصات آن موجود است و قابلیت ارزیابی دارد.

شهبازی استان‌های ایلام و قم را از جمله استان‌هایی برشمرد که توانستند بیش از تعهدات خود در جنگلکاری عمل کنند و استان ایلام در این میان که ۸ هزار هکتار تعهد جنگلکاری داشته است، سطح آن را به ۱۰ هزار هکتار افزایش داد و رتبه نخست جنگلکاری را بین استان‌ها به خود اختصاص داد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها در ادامه از تامین ۷۵ درصد از اعتبارات آبخیزداری در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری به استان‌ها داده شده است.  

  • پرداخت اعتبارات بیابان‌زدایی ظرف دو هفته آینده

سرپرست سازمان جنگل‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه بیابان‌زدایی نیز ۷۰ درصد اعتبارات و تسهیلات این بخش در دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها بین دستگاه‌های اجرایی تلاش فراوانی کرد تا بتواند برای احیای منابع‌ طبیعی کشور اعتبارات لازم را بگیرد و از این رو توانست در سال جاری ۱۵۰ میلیون یورو در بخش آبخیزداری و ۱۰۰ میلیون یورو برای بخش بیابان‌زدایی از محل صندوق توسعه ملی به خود اختصاص دهد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خاتمه به یکسری اقدامات در دست اجرای سازمان اشاره کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی و توسعه زراعت چوب از جمله طرح‌های محوری سازمان هستند که ترویج آن در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است و اهداف این طرح برای دولت ارسال شده تا برای آن ردیف اعتباری تعیین شود.

کد خبر 483947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha