همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم.

مسئول

همشهری آنلاین _ فرهاد کنکاش: در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری وآباد نگهداشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود آن را به مسئولان اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند. در این صورت، شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها سامانه ۱۳۷ است. در کنار آن شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۵۵ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان مشکلات قرار دهید تا ما به نمایندگی از شما مشکل را به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

  •  تیرهای برق مزاحم را جابجا کنید

سال‌ها پیش تیرهای چراغ‌برق در معابر منطقه ۱۷ نصب شده و از آن زمان تاکنون اقدامی برای تعویض آنها انجام نشده است.
در کنار جانمایی نامناسب برخی از این تیرهای برق که در وسط کوچه‌ها قرار گرفته و تردد را برای خودروها سخت کرده‌اند، بسیاری از آنها فرسوده هستند و ممکن است سقوط کنند و منجر
 به آسیب‌دیدگی عابران، خودروها و منازل اهالی شوند. وقتی در محله‌های مختلف منطقه ۱۷ قدم بزنید، تیرهای قدیمی برق را می‌بینید که برخی از آنها چوبی هستند و به دلیل فرسودگی ممکن است با وزش باد شکسته شوند.
لازم است برای تعویض این تیرهای برق اقدام شود و در زمان نصب تیرهای جدید، محل قرارگیری آنها اصلاح شود تا مانع‌ تردد شهروندان و رانندگان نشوند.
مجتبی محب‌علی /  ساکن محله زمزم

  • تعویض ۷۰۰ تیر چراغ‌برق فرسوده

وضعیت تیرهای چراغ‌برق فرسوده در منطقه ۱۷ به‌طور منظم بررسی می‌شود و در چند ماه اخیر بیش از ۷۰۰ تیر چراغ‌برق فرسوده تعویض شده است. از ابتدای سال گذشته تاکنون تعویض ۸۶۰ تیر چراغ‌برق فرسوده در دستورکار شهرداری منطقه قرار گرفت و تا پایان سال ۱۶۰ تیر برق فرسوده باقیمانده هم تعویض می‌شود.
بخش زیادی از تیر برق‌های تعویض شده مربوط به منطقه برق رودکی بود که شامل تیرهای بتنی و چوبی فرسوده و برخی نیز تیرهای برق معارض می‌شدند. تاکنون حدود ۱۰ جلسه برای بررسی وضعیت تیرهای چراغ‌برق برگزار و در نواحی سه‌گانه منطقه برای تعویض تیرهای برق فرسوده اقدام شده است.
داود لطفی/ شهردار منطقه ۱۷

  • اولویت اجرای طرح‌های شهری چیست؟

چندسال پیش تهران شبیه یک کارگاه عمرانی شده بود و همه جا شاهد فعالیت‌های شهری بودیم، اما چندی است که از این فعالیت‌ها خبری نیست.
 آن زمان پل سازی، ساخت بزرگراه، نصب پل و... در مناطق انجام می‌شد و پروژه‌های زیادی هم افتتاح شد. متأسفانه اطلاع‌رسانی چندانی از فعالیت‌های شهری نمی‌شود تا شهروندان بدانند مسئولان شهری در حال حاضر چه کارهایی
انجام می‌دهند و اولویت آنها در اجرای طرح‌ها چیست.
همین عامل باعث شده تا احساس کنیم خیلی از کارهای قبلی انجام نمی‌شود و فعالیت‌های مسئولان شهری محدود به جمع‌آوری زباله و نظافت معابر شده است.
احمد گل‌محمدی/  ساکن محله گلچین

  • پروژه‌های خردمقیاس  در اولویت است

مدیریت شهری در دوره جدید با رویکرد محله‌محوری فعالیت می‌کند و توجه به خواسته‌های مردم و ایجاد رضایت و بالا رفتن کیفیت زندگی برای عموم شهروندان، با اجرای پروژه‌های خردمقیاس در محله‌ها که نیاز مردم آنهاست، در اولویت قرار دارد.
پروژه‌های متعددی هم در منطقه ۱۷ در حال اجراست که می‌توان به مناسب‌سازی معابر تا ایجاد فرصت برای فعالیت‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی و حتی پروژه‌های فراتر از منطقه اشاره کرد. ۵۰ پروژه به‌صورت خردمقیاس در این منطقه انجام شده که بخشی از آنها امسال به پایان می‌رسد و بخشی هم پس از آن آغاز می‌شود.
غلامحسین محمدی/ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران

  •  درخـتان را سم‌پاشی کنید

چند ماهی است که شهروندان به خاطر شیوع ویروس کرونا به بوستان‌های منطقه نمی‌روند و فضاهای سبز خالی از جمعیت است. به همین دلیل فرصت خوبی فراهم شده تا مسئولان شهرداری رسیدگی ویژه‌ای به درختان و گیاهان بوستان‌ها کنند.
 به‌عنوان مثال، قبل از این استفاده از سم‌های شیمیایی برای مقابله با آفت‌ها سلامت شهروندانی را که به بوستان‌ها می‌رفتند به خطر می‌انداخت. حالا که‌ تردد و حضور در این فضاها کم شده، بهتر است مسئولان اقدام به هرس شاخه‌ها و چیدن گیاهان زائد و سم‌پاشی درختان کنند. اگر این اقدام‌ها انجام شود شهروندان بعد از قطع زنجیره انتقال کرونا با بوستان‌هایی سرسبز مواجه خواهند شد.
طاهره ولیلو/ ساکن محله امامزاده حسن(ع)

  • رسیدگی به فضاهای سبز با طرح‌های ابتکاری

۲ طرح نوآورانه برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی در منطقه ۱۷ درحال اجراست. طرح نخست، تولید آفت‌کش گیاهی از گیاه ابریشم مصری است که برای نخستین بار در دنیا، در این منطقه اجرا می‌شود. در این طرح که با همکاری مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور اجرا می‌شود، ترکیب گیاهی فرموله شده و کارایی لازم را در فضای سبز علیه آفاتی همچون انواع مختلف شته، شپشک، سفیدبالک و سنک دارد.
در طرح نوآورانه دوم، آزمایشگاه گیاه‌پزشکی منطقه با تکثیر و تولید انبوه ۳ گونه قارچ مفید به نام «تریکودرما» استفاده از سموم شیمیایی را کاهش داده و درمان بیماری گیاهان، درختان و درختچه‌ها را تسریع و سبزینگی آنها را افزایش داده است.
علیرضا فرخی/  رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷

  • اکیپ مبارزه با موش به منازل بفرستید

در برخی از نقاط منطقه، انشعاب فاضلاب شهری انجام نشده و آب مصرفی منازل به نهرها سرازیر می‌شود. به همین دلیل، جانوران موذی از جمله موش از طریق لوله‌های فاضلاب وارد خانه‌ها می‌شوند و به لوازم زندگی شهروندان آسیب می‌زنند.
 از مسئولان می‌خواهیم برای مبارزه با این جانوران ۲ اقدام انجام دهند؛ نخست اینکه معابر و محله‌ها را طعمه‌گذاری کنند. درخواست دیگرمان این است که افرادی را به خانه اهالی بفرستند تا به طعمه‌گذاری اقدام کنند. برخی از شهروندان نحوه مقابله با موش‌ها را نمی‌دانند و به همین دلیل تلاش آنها برای مبارزه با جانوران موذی به نتیجه نمی‌رسد.
مجتبی خان بیگی/  ساکن محله وصفنارد

  • امکان‌پذیر نیست!

طرح ویژه و ضربتی مبارزه با جانوران مضر شهری در تمامی محورهای اصلی و فرعی آلوده منطقه۱۷ اجرا شد. این طرح در ٢فاز عملیاتی شامل شناسایی محورهای اصلی و فرعی و عملیات مبارزه با موش انجام شده است. برای افزایش اثربخشی کنترل جمعیت موش‌ها نیز محل‌های شناسایی شده را با طعمه‌گذاری صحیح امحا کردیم تا رضایت شهروندان جلب شود و شاهد کاهش این جانوران در محله‌های منطقه باشیم. بسیاری از شهروندان خواستار حضور اکیپ مبارزه با موش در منازل‌شان هستند که این امر به دلایلی از قبیل آلوده‌سازی محیط خانه شهروندان و شباهت طعمه‌ها با تنقلات خوراکی امکان‌پذیر نیست. از ساکنان منطقه می‌خواهیم از ریختن پسماند و زباله در نهرها و اطراف مخازن زباله خودداری کنند تا دسترسی جانوران موذی به غذا محدود شده و جمعیت آنها کاهش پیدا کند.
معصومه غلامعلی/  رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷

کد خبر 580000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha