معاون آموزشی دانشگاه تهران از درج نمره ۲۵/. برای دانشجویان متقلب در امتحانات مجازی خبر داد.

دانشگاه تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایلنا؛ «حسین حسینی» معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره آغاز امتحان دانشجویان این دانشگاه به صورت مجازی و تامین امنیت امتحانات برای جلوگیری از تقلب اظهار داشت: اگر قرار بود تقلب‌ها اتفاق خاصی را رقم بزند، ما باید شاهد تفاوت زیادی میان نمرات دانشجویان با یکدیگر بودیم، اما عملا از نظر آماری میانگین نمرات دانشجویان ما در نیمسال‌های ۹۷ و ۹۸ اختلاف آماری معناداری با همدیگر نداشته‌اند و این نشان می‌دهد که تقلب چندانی صورت نگرفته است. به هر حال تعدادی از افراد ممکن است برای امتحانات که با جمعیت‌های زیاد برگزار می‌شود از این فضا سوء استفاده کنند. 

وی درباره نحوه نمره‌دهی به دانشجویان گفت: در اطلاعیه‌های آموزشی در آغاز سال تحصیلی دانشگاه تهران، تاکید شده اساتید ارزیابی مستمر را در طول ترم اتخاذ کنند به نحوی که فقط امتحان پایان ترم تعیین کننده وضعیت دانشجویان نباشد. در هر صورت این برنامه ریزی به عهده استاد بوده و او می‌تواند یک سهم حداقلی برای پایان ترم در نظر بگیرد و عمده ارزیابی خودش را به امتحانات، پرسش و پاسخ‌هایی که در طول ترم انجام می‌شود، معطوف کند. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره سامانه‌های امتحانی این دانشگاه خاطرنشان کرد: از طرف دیگر تمهیداتی نیز ایجاد شده، به عنوان مثال سامانه دانشگاهی ما برای برگزاری آزمون‌ها یک سامانه به خصوصی است و آموزش‌های لازم نیز در خصوص این سامانه به اعضای هیات علمی و اساتید ارائه شده است تا بدانند چگونه سوالات را طراحی و بارگذاری کنند. 

حسینی تصریح کرد: همچنین یک سامانه دیگر تحت عنوان سامانه «امن آزمون» طراحی شده که در آن تمام فرآیند آزمون تصویربرداری می‌شود و وضعیت دانشجو در حین آزمون رصد خواهد شد. در هر صورت همه این‌ها بدان معنی نیست که فرصت تقلب وجود نداشته باشد. 

وی گفت: در امتحانات حضوری نیز همواره این بحث مطرح بوده و این گونه نبود که در امتحانات حضوری تقلب نداشته باشیم و این موضوع فقط به امتحانات الکترونیکی برگردد. اینطور نبوده اما تلاش شده این مشکل فرهنگی نیز به حداقل برسد. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که اگر دانشجویی مرتکب تقلب شود چه برخوردی با او خواهد شد؟ گفت: اگر برای استاد محرز شود که دانشجو مرتکب تقلب شده باشد، شخص به کمیته‌های انضباطی معرفی می‌شود و پس از تایید، نمره ۲۵/. برای او درج خواهد شد. 

او افزود: به شخصی که مرتکب تقلب در آزمون شده نمره صفر داده نمی‌شود، بلکه نمره ۲۵/. داده می‌شود به این منظور که اگر این نمره در کارنامه فرد قرار بگیرد، یعنی او در آن درس تقلب کرده است. البته تنبیه دیگر نیز وجود دارد که بنا به تشخیص کمیته اتخاذ خواهد شد. 

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا برای گروه تحصیلات تکمیلی امتحانات حضوری خواهد بود یا غیرحضوری؟ بیان کرد: ما برنامه‌ای برای این منظور نداریم و در خصوص حضور دانشجویان شهرستانی ملاحظات زیادی داریم. 

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان گفت: رفت و آمد دانشجویان شهرستانی کار را مشکل می‌کند، اما اگر جمع کوچکی از دانشجویان که همگی در تهران هستند از استاد بخواهند امتحانات را حضوری برگزار کند، بلامانع است. در فرآیند برگزاری آزمون نباید شرایطی ایجاد کنیم که رفت و آمد دانشجویان از شهرستان به تهران زیاد شود، زیرا با مخاطرات همراه است.

کد خبر 579550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha