همشهری آنلاین: رئیس سازمان ملی جوانان اعلام کرد که اولویت این نهاد، گسترش موضوع ازدواج در جامعه است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان ملی جوانان، محمد جواد حاج علی اکبری، شنبه (22تیر)  در جلسه بررسی وضعیت ازدواج جوانان گفت: سازمان ملی جوانان در موضوع ازدواج به تولید زیرساخت و شکل گیری مبانی می‌پردازد.

وی افزود: مشهد مقدس به عنوان کانون پیوندهای آسمانی در بخش فرهنگ سازی معرفی شد و با حمایت سازمان ملی جوانان، سفرهای ماه عسل زوج‌های جوان به همراه برنامه های آموزش در مشهد مقدس برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون رئیس جمهوری به کنترل و مراقبت از الگوهای آسیب زا تاکید کرد و گفت: در کنار اقدامات مطلوب فرهنگی که برای تسهیل ازدواج جوانان انجام می شود، ‌آسیب هایی نیز شکل خواهد گرفت.

حاج علی اکبری، مشخصا فرهنگ‌های وارداتی را از جمله این آسیب‌ها دانست و گفت:‌ در کنار ارتقاء معنویت در جامعه، ‌موضوع عرفان‌های وارداتی مطرح می‌شود و باید برای پیشگیری از رواج ازدواج های مدرن و اینترنتی و واسطه گری‌های غیر مسئولانه اقدام کرد.

وی راه حل پیشگیری از رواج این نوع ازدواج‌ها را راه اندازی مراکز امین مشاوره دانست و گفت: فعال سازی نهادهای مدنی از جمله اقدامات مهم این سازمان در خصوص ازدواج جوانان است.

رئیس سازمان ملی جوانان افزود: سازمان ملی جوانان موظف است که اجماعی را در ارتباط با اهمیت این مساله در جامعه ایجاد کند و برنامه‌هایی مرتبط با ساماندهی ازدواج جوانان را به اجرایی شدن نزدیک کند.

حاج علی اکبری گفت: در این مسیر باید برنامه‌ها و سیاست‌ها را برای پیشبرد تا مراحل اجرایی و ایجاد سامانه‌های لازم پیگیری کرد.

وی با تاکید به اهمیت سازماندهی ازدواج جوانان، گفت: چنانچه سازمانی مستقل برای موضوع ازدواج جوانان با رویکرد سیاستگذاری، ‌تنظیم، هماهنگی و برنامه‌ریزی ایجاد و بودجه آن گسترده شود و ماموریت آن فقط ازدواج جوانان باشد،‌ باز هم کم است.

کد خبر 57771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز