همشهری آنلاین: رئیس ستاد برگزاری هفته ازدواج جوانان گفت:‌ حدود 12 میلیون نفر از جوانان کشور، در سن ازدواج قرار دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پرویز کرمی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ‌بر اساس داده های مرکز آمار، رشد ازدواج در کشور 5/5 درصد است.

وی گفت: روند رشد ازدواج در سال جاری، در مقایسه با سال‌های گذشته، حدود یک و نیم درصد است.

کرمی افزود: سازمان ملی جوانان، افراد را در سنین 14 تا 29 سال، جوان قلمداد می‌کند.

وی گفت: هم اکنون میانگین سن ازدواج، برای دختران 22 و سه دهم سال و برای پسران 26 و 5 دهم سال است.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان ملی جوانان در جواب سوال یکی از خبرنگاران در زمینه تاثیر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در ازدواج جوانان گفت: تلاش مسئولان در اجرای این طرح،‌ بهبود وضع دهک‌های پایین جامعه است.

کرمی در پاسخ به سوال دیگری در زمینه افزایش وام ازدواج افزود: سازمان ملی جوانان، پیشنهادی برای افزایش یک میلیون تومانی وام ازدواج ارائه داده و در حال پیگیری آن است.

وی گفت: برای کمک به خانواده‌ها در موضوع ازدواج،‌ نهاد‌های مردمی با عنوان ‌شفا ‌ در بیش از نیمی از استان‌ها راه اندازی شده است.

کرمی افزود:‌ شفا در قالب ده خدمت آموزش، مشاوره، پژوهش، فناوری اطلاعات، رسانه، مطبوعات، کتاب و تولیدات فرهنگی، سخنرانی، ‌تسهیلات برای برگزاری مراسم ازدواج و همچنین مشاوره برای همسرگزینی فعالیت می‌کند.

مدیرکل دفتر امور تربیتی سازمان ملی جوانان نیز در این نشست خبری با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای تسهیل در امر ازدواج جوانان با رویکرد فرهنگ سازی گفت: ‌امسال‌‌ سازمان ملی جوانان، موضوع مهریه آسان را مدنظر قرار داده است.

سید مهدی صدری افزود: ‌قرار است تعداد ازدواج های انجام شده با مهریه 14 سکه و پایین تر در بین سال های 1379 تا 1389 و همچنین تعداد طلاق‌ها در این گروه بررسی شود.

وی گفت :‌ برای تحقق این امر سایتی با عنوان www.14seke.ir راه اندازی شده است که افرادی که در این فاصله و با این مهریه ازدواج کرده‌اند، می توانند با مراجعه به این سایت، اطلاعات آن را تکمیل کنند.

صدری افزود: بررسی طلاق‌ها با مهریه‌های بالا نیز از دیگر کارهای تحقیقاتی سازمان ملی جوانان است.

وی گفت:‌ هدف از این کار این است تا نشان داده شود که مهریه‌های بالا تا چه میزان در تداوم زندگی مشترک موثر بوده است.

صدری افزود: ‌برای استخراج اطلاعات درباره رابطه بین میزان مهریه و طلاق، در پنج سال گذشته مکاتباتی با سازمان ثبت اسناد انجام شده است.

کد خبر 118537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز