شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: سازمان ملی جوانان متولی بیکاری و مسکن جوانان نیست.

مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان، در توضیح این موضع‌گیری گفت: به‌جرأت می‌توان گفت که 70درصد مصوبات دولت، در حوزه جوانان است و سازمان‌های مختلفی متولی مشکلات جوانان هستند و نیازی به ورود سازمان ملی جوانان به این حوزه‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان ملی جوانان تأکید کرده که تنها ما خود را مجاز به ورود در موضوعاتی که دستگاه خاصی متکفل آن نباشد می‌دانیم مانند ازدواج و هویت‌بخشی.

او معتقد است که در حوزه نشاط و تندرستی جسمی نیز سازمان ورزش کشور مسئول است و المپیادی که در 2سال پیش در کشور برگزار شد در ابعاد گسترده جوانان شهرها و روستاها را وارد رقابت در ورزش قهرمانی و همگانی کرد.

رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه هر تصمیمی که در دولت گرفته می‌شود در حوزه ایجاد اشتغال است و نیمی از وقت اعضای دولت به این بخش می‌گذرد، افزود: بسیاری از تصمیمات دولت در حوزه مسکن است. به‌طور نمونه 80درصد مشتری‌های مسکن‌مهر جوانان هستند.

جنگ نرم

به گفته بذرپاش سازمان ملی جوانان خود را برای جنگ نرم در سال آینده آماده کرده‌است.
او در مورد اظهارات قبلی خود در ارتباط با هزینه 20میلیارد تومانی سازمان ملی جوانان در حوزه جنگ نرم و افشای سرخوردگی جوانان آمریکا گفت: این سازمان در سال آینده نیز در زمینه جنگ نرم بودجه‌ای را اختصاص خواهد داد و علاوه بر بودجه خود از اعتبارات سایر سازمان‌های دولتی نیز استفاده می‌کند.

سهمیه متأهلان در کنکور

رئیس سازمان ملی جوانان در بخش دیگری از گفت‌وگویش با خبرگزاری مهر‌گفته که اختصاص سهمیه 20درصدی برای متأهلان در کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری به تصویب هیأت دولت رسیده و به وزارت علوم ابلاغ شده است و این وزارتخانه بالاخره زیر بار اجرای آن می‌رود.

این در حالی است که پس از اعلام تصویب سهمیه 20درصدی برای متأهلان در تحصیلات تکمیلی، اغلب اعضای کمیسیون آموزش مجلس مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند.

به‌دنبال این مخالفت، کلیات طرح برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در کمیسیون آموزش و تحقیقات به تصویب رسید که براساس آن سهمیه‌ها در همه دانشگاه‌ها یکسان‌سازی‌ می‌شود.

همچنین رئیس سازمان سنجش چندی پیش اعلام کرد: سازمان سنجش با توجه به اینکه تصمیمات برای اجرای مصوبه اختصاص سهمیه به متأهلان در کنکور تحصیلات تکمیلی قطعی نیست هیچ برنامه‌ای برای اعمال این سهمیه در کنکور کارشناسی‌ارشد سال 89 ندارد.

کد خبر 102853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز