مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر باستانی تئوتیهوآکان در مکزیک که قبل از غلبه اسپانیایی‌ها مرکز امپراتوری شکوهمندی در آمریکای مرکزی بود به محل فرستادن پیامی برای ارتباط با موجودات زنده خارج زمینی بدل شده است.

مشتاقان از سراسر جهان از روز  سه‌شنبه 10 اکتبر (18 مهر) این بخت را خواهند داشت که تا نوشته‌ها، تصاویر، ویدئو‌ها و صداهایی را که بیانگر ماهیت انسان است ارائه دهند تا در این پیام گنجانده شود.

این اقدامات که بخشی از طرح "کپسول زمان" شرکت رسانه‌ای یاهو است-به صورت دیجیتال در خواهد آمد د ر25 اکتبر(3 آبان)  از"هرم خورشید" در تئوتیهوآکان – که شهر خدایان هم نامیده می‌شود و اکنون یک مکان باستان‌شناختی در نزدیک مکزیکوسیتی است- با لیزر به فضا فرستاده خواهد شد.

هرم خورشید محل فرستادن پیام به فضا

باستان‌شناسان می‌گویند فرهنگی که در این منطقه تمرکز داشت برای هزار سال بر آمریکای مرکزی تسلط داشت. روشن نیست که چه عاملی باعث فروپاشی این تمدن شد.

سردبیر یاهو سرینیجا سرینیواسان در این باره گفت:" ما این مکان باستانی بی‌نظیر را در اختیار داریم و می‌توانیم پیامی معاصر را ارسال کنیم. آنچه جدید است توانایی ضبط‌کردن اطلاعات در چنین مقیاسی است."


در دهه 1970 کارل ساگان ستاره‌شناس مجموعه‌ای از صداها و تصاویر از جمله آهنگ‌های گروه ماریاچی و تهنیت به زبان سومری را ضبط کرد تا بیانگر تنوع حیات و فرهنگ در کره زمین باشد.

این مجموعه با سفینه فضایی وویجر به فضا فرستاده شد به این امید که اشکال حیاتی خارج‌زمینی نهایتا آن را بیابند.

کد خبر 5772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز