دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت یاهو به منظور آسان‌ترکردن پلاتفرم میزبان تجارت الکترونیک خود برای کارهای کوچک، آن را دوباره اصلاح می‌کند تا ذخایر آن‌لاین را بهتر اداره کند.

یاهو با معرفی دو «ویزارد» جدید به منظور طراحی ذخایر و اضافه‌نمودن اطلاعات فهرست موجود، درصدد آشکاری نخستین مرحله پروژه است. نماینده یاهو گفت: راهنماهای خودکار دارای خصوصیات رابط کاربر intuitive، قالب طرح‌ها و منوهایی هستند که پیچیدگی برنامه‌ای را از کاربران پنهان می‌کنند.

جیمی دووال- مدیر محصولات تجارت الکترونیک واحد Yahoo Small Business- گفت: علاوه بر این، ذخایر ارائه‌شده با ویزاردها، به طور خودکار برای spiderهای موتور جست‌وجو اصلاح شده‌اند.

یاهو درصدد توسعه این ابتکار که به نام Open for Business نامیده می‌شود در بخش‌هایی مثل پرداخت و عرضه آن‌‌لاین در اوایل سال‌2007 می‌باشد. وی افزود: ویزاردها در ابتدا برای کارهای کوچکی در نظر گرفته شده‌ که دچار اشکالات فنی نصب خرید آن‌لاین هستند.

ویزاردها، اصلاح مجموعه فعلی ابزارهای یاهو به نام store Editor را نشان می‌دهند. این مجموعه، قابل دسترس بازرگانان باقی می‌ماند اما به دانش فنی بیشتری برای استفاده نیاز دارد.

سونال گاندی- تحلیلگر Jupiter Research- گفت: بازار سرویس‌های میزبانی تجارت الکترونیک داغ است پس یاهو باید دائما راهکارهای خود را افزایش دهد تا حریف رقبای خود همچون prostores شرکت eBay بماند.

گاندی گفت: در عین اینکه ویزاردهای جدید به طور قابل ملاحظه‌ای نوآور نیستند، یاهو کاملا حق دارد روی تسهیل وظایف تجارت الکترونیک تمرکز کند. این اقدام برای شرکت‌های کوچک مناسب است چون نیازشان به کمک‌گرفتن از خارج را کاهش می‌دهد.

گرگ استرلینگ- تحلیلگر Sterling Market Intelligence- گفت: پنهان نیست که شرکت‌های کوچک، غالبا وقت و تجربه لازم برای ایجاد، اجرا و تداوم یک فروشگاه آن‌لاین را ندارند.

وی اضافه کرد: خلق وب‌سایت تجارت الکترونیک، به طور تاریخی  مسأله را برای کارهای کوچک پیچیده کرده است. در عین حال، دارندگان کسب‌وکارهای کوچک تشخیص داده‌اند که دارابودن یک وب‌سایت، لازم و ضروری است زیرا مشتریان و رقبایشان آن‌لاین هستند.

طبق اعلام AMI Research فروشندگان تکنولوژی اطلاعات می‌توانند پاداش‌های ارزشمندی را از بازار کارهای کوچک برداشت نمایند. با تخمین 2/6میلیون شرکت کوچک در ایالات متحده انتظار می‌رود که مبلغی حدود 98میلیارد دلار آمریکا در سال جاری، در سرویس‌ها و محصولات تکنولوژی اطلاعات صرف شود.

یاهو، تنها فروشنده در زمینه شرکت‌های کوچک با وعده محصولات خلاق و ساده نیست. در زمینه سخت افزار، شرکت «دل»، ماه پیش سرورهای جدیدی را برای شرکت‌های کوچک عرضه کرد که طبق اعلام شرکت، به‌راحتی نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

در ضمن، شرکت گوگل می‌خواهد کار تبلیغات آن‌لاین خود را در این بازار از طریق شراکتی که ماه پیش با شرکت Intuit ایجاد کرد، افزایش دهد تا نرم‌افزار اکانتینگ را برای شرکت‌های کوچک ارائه دهد.

Quick Books 2007 شرکت Intuit دارای میان‌برها و لینک‌هایی به برنامه تبلیغاتی Ad Words گوگل، سایت Maps Web و سرویس فهرست محصول Base است.

چنانچه در مورد یاهو و دل، استراتژی گوگل برای امتداد مراکز شرکت‌های‌کوچک در مختصرسازی است.

کد خبر 7512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز