همشهری آنلاین: نخستین قطار مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز با پیشرفت 70 درصدی راه آهن شیراز - اصفهان ، وارد استان فارس شد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، راه آهن شیراز - اصفهان به طول 506 کیلومتر، از نیمه دوم سال 84 با حمایت دولت و تلاش مسئولان اجرایی استان و پیمانکاران و مشاوران ایرانی با سرعت در حال ساخت است.

در مسیر راه اهن شیراز - اصفهان 20 رشته تونل جمعاً به طول 13 و نیم کیلومتر ساخته می‌شود که بزرگترین آن دو و نیم کیلومتر است.

همچنین 1600 پل در این مسیر ساخته می‌شود که 12 رشته آن پل بزرگ است و بزرگترین آن پل دره ای ایزدخواست، بزرگترین پل راه آهن جمهوری اسلامی است که 485 متر طول دارد و دهانه آن 77 متر است.

طراحی و اجرای پل بزرگ ایزدخواست را مهندسان ایرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام داده‌اند.

کل اعتبار راه آهن شیراز اصفهان حدود 7000 میلیارد ریال است که تا کنون 1600 میلیارد ریال آن هزینه شده است.


معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل توسعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران که با این قطار وارد استان فارس شد، در بازدید این طرح گفت: این طرح تا پایان امسال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مهندس افشار افزود: حمایت استاندار فارس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز توجه ویژه دولت و شخص رئیس جمهور در سفر استانی به فارس، موجب تسریع در اجرای این طرح بزرگ و موجب تسریع در بهره برداری آن تا پایان سال خواهد شد

افشار افزود: هم اکنون در فاصله بین اصفهان تا شهر رضا عملاً قطار مسافربری برقرار است و رفت و آمد در آن جریان دارد.

استاندار فارس نیز از مسئولان وزارت راه و ترابری خواست در تامین و تزریق اعتبارات مورد نیاز طرح توجه بیشتری داشته باشند تا این طرح در موعد مقرر به بهره برداری برسد

کد خبر 57615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز