مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرهای جدید اطراف کلان شهرها که برای اجرای طرح مسکن مهر انتخاب شده‌اند با مصوبه شورای عالی ترافیک کشور، به خطوط ریلی متصل می‌شوند

 به گزارش واحد مرکزی خبر از مشهد، معاون وزیر مسکن و شهرسازی امروز در بازدید از مراحل اجرای طرح مسکن 99 ساله در شهر جدید گلبهار چناران در مصاحبه با خبرنگار ما گفت اجرای موفق این طرح در شهرهای جدید به رفع مشکل حمل و نقل این شهرها بستگی دارد که به همین منظور یازده شهر جدید محل اجرای طرح مسکن مهر، به خطوط ریلی متصل می‌شوند.

ذاکر الحسینی افزود ایجاد خط ریلی در شهر جدید گلبهار نیز از حدود 4 تا 5 سال آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اقدام دولت در واگذاری بیش از 4 هزار هکتار زمین به تعاونی‌های مسکن مهر در کشور گفت در گلبهار هم 650 هکتار زمین برای ساخت مسکن 99 ساله در نظر گرفته شده است که با اجرای کامل این طرح در این شهر جدید 30 هزار خانوار اسکان می‌یابند.

معاون وزیر مسکن و شهر‌سازی همچنین مسجد محوری را از ویژگیهای شهرهای جدید محل اجرای طرح مسکن مهر دانست و افزود در تلاش هستیم با اجرای طرح مسجد محوری در این شهرها ، الگوی برتر شهر سازی را به کشور معرفی‌کنیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار هم گفت اجرای طرح مسکن 99 ساله در این شهر از دی 86 آغاز شده و هم اکنون با بیش از 25 درصد پیشرفت، در مرحله زیر سازی از جدول زمان بندی جلوتر است.

سعیدی افزود در اجرای این طرح تا کنون بیش از 730 هزار متر مکعب خاکبرداری شده و هفت هزار و 400 متر شبکه آب و هفت هزار و 400 متر شبکه فاضلاب نیز ایجاد شده است.
وی ابراز امیدواری کرد این طرح که مشتمل بر ساخت 30 هزار واحد مسکونی است تا پایان سال 88 به بهره برداری برسد

کد خبر 60754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز