چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

نمایندگان مجلس به‌مدت 2 هفته به تعطیلات تابستانی می‌روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز پیش از رسیدگی به دستور جلسه علنی از نمایندگان خواست درباره تعطیلات تابستانی رای گیری شود تا بر خلاف آیین نامه اقدامی صورت نگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، ‌نمایندگان با 200 رای موافق، 14 رای مخالف و 2 رای ممتنع به زمانبندی تعطیلات که پیش‌تر اعلام شده بود رای مثبت دادند.

براین اساس نمایندگان از هفته آینده به تعطیلات 2 هفته‌ای می‌روند، سپس 3 هفته کاری را پیش رو خواهند داشت و بعد از آن 2 هفته تعطیلی تا ابتدای ماه مبارک رمضان خواهند داشت. جلسه بعدی مجلس ششم مرداد است.

شکایت نمایندگان به کمیسیون اصل 90

به‌دنبال احضار 2 نفر از نمایندگان و بی‌پایه دانستن گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه از سوی سخنگوی این قوه، جمعی از نمایندگان مجلس شکایت نامه‌ای را به محمدرضا فاکر، رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی ارائه کردند.

مهدی کوچک زاده، محمد کوثری، پرویز سروری، احمد توکلی، حسین نجابت، علی مطهری و غلامرضا مصباحی مقدم نمایندگان تهران، عباس رجایی نماینده اراک، محمدتقی رهبر نماینده اصفهان، مصطفی طباطبایی نماینده اردستان و محمدرضا آشتیانی از جمله امضا‌کنندگان این شکوائیه هستند.

محمد دهقان، عضو کمیسیون تحقیق و تفحص در همین باره به شبکه خبر دانشجو گفت: نمایندگان در این شکوائیه به مطالب تندی که به نوعی اهانت به نمایندگان مجلس و بعد نظارتی آن بوده است، اعتراض کردند.

وی هدف امضا‌کنندگان شکوائیه را جلوگیری از مخدوش شدن رابطه بین مجلس و قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: این نمایندگان امضا‌کننده هیچ ارتباطی با تحقیق و تفحص ندارند.

نمایندگان در این شکایتنامه ضمن اشاره به اختلافاتی که در پی قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بین قوای قانونگذاری و مقننه به وجود آمده است، اظهارات برخی مسئولان قوه قضائیه درباره گزارش تحقیق و تفحص را موجب هتک حرمت مجلس دانسته و خواستار رسیدگی به شکایات خود شده‌اند.

این نمایندگان در ادامه به رسانه‌ای شدن نامه محرمانه رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه به هیات رئیسه مجلس اعتراض کرده و نوشته‌اند در جوابیه منتشر شده ضمن تهدید اعضای هیأت تحقیق و تفحص به تعقیب قضائی،  مطالبی را به گزارش هیأت تحقیق و تفحص نسبت داده است که اثری از آن مطالب در گزارش قرائت شده وجود ندارد.

کد خبر 57589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز