دکتر حسین صدرازاده، یک پزشک در بوستون آمریکا که سابقه حساسیت به صدف خوراکی داشت، پس از دریافت واکسن کرونای شرکت مدرنا دچار واکنش آلرژی شدید شد.

Moderna

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز دکتر صدرازاده که فلوی سرطان‌شناسی سالمندان در مرکز پزشکی بوستون است گفت تقریبا بلافاصله پس از زدن واکسن شدیدی در او به وجود آمده و دچار سرگیجه و افزایش سرعت ضربان قلب شده است.

این نخستین واکنش شدید آلرژی است که آشکارا مربوط به واکسن مدرنا است که یک هفته است واکسیناسیون سراسری با آن در آمریکا شروع شده است.

دیوید کیب، سخنگوی مرکز پزشکی بوستون در بیانیه‌ای در روز جمعه در این باره گفت دکتر صدرازاده پس از تزریق واکسن «احساس دچار شدن به واکنش آلرژی شدید را پیدا کرد و به او اجازه داده شد که قلم اپی‌نفرین همراهش را به خودش تزریق کند. او سپس برای ارزیابی به بخش اورژانس برده شد، آزمایش‌های لازم از او انجام شد و پس از مدتی تحت نظر بودن مرخص شد. حال او اکنون کاملا خوب شده است.»

یک مقام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هفته پیش اعلام کرد این سازمان در حال بررسی درباره پنج واکنش آلرژی است که پس از تزریق واکسن کرونای فایزر/بیونتک در آمریکا رخ داده است.»

گزارش موارد آلرژی به واکسن مدرنا در افرادی که تزریق‌های زیبایی در صورت داشتند

هشدار در انگلیس: افراد دچار آلرژی شدید نباید واکسن کرونای فایزر را بزنند

کد خبر 575723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha