پایگاه خبری فوتبال آسیا در گزارشی به برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتبال کشورمان در راه صعود به جام جهانی اشاره کرده است که دیدار با بحرین نقطه برجسته این گزارش است.

پایگاه خبری فوتبال آسیا نوشته است: «بحرین که در ۳ بازی حساس برابر ایران، حریف سرسختی بوده می‌تواند محک مناسبی برای این تیم باشد. بحرینی‌ها در روز اول مسابقات انتخابی جام جهانی روز ۱۶ شهریور میزبان ژاپن خواهند بود.شاگردان ماچالا که با تفاضل گل کمتر و پایین‌تر از ژاپن به این مرحله آمدند، بازهم در قرعه‌کشی در گروه اول کنار ژاپن قرار گرفتند.»

در ادامه این گزارش به تاریخچه دیدارهای تیم‌های ایران و بحرین اشاره شده و آمده است: «بحرین در سال ۲۰۰۱ با پیروزی در منامه ایران را که در آستانه صعود به جام جهانی بود به بازی‌های پلی‌آف فرستاد که در نهایت ایران ناکام ماند.

در جام ملت‌های ۲۰۰۴ آسیا در چین و با مربیگری برانکو ایوانکوویچ ایران ۴ بر ۲ بحرین را برد و سوم شد. در آخرین جدال دو تیم در سال ۲۰۰۵ ایران با گل محمد نصرتی بحرین را در تهران شکست داد و صعود به جام جهانی 2006 را جشن گرفت.»

پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین از دیگر برنامه‌های آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان یاد کرده و می‌افزاید: «تیم ملی ایران که از آخر هفته به اردوی اسپانیا و چک می‌رود، در این دو کشور با ۵ باشگاه بازی دوستانه خواهد داشت. ماربلا، مالاگا و چارلتون حریفان ایران در اردوی اسپانیا معرفی شده‌اند و طبق برنامه بوهمیاپراگ و اسلاویا ۲ تیم دیگر تدارکاتی در چک خواهند بود.»

در خاتمه گزارش پایگاه خبری AFC همچنین آمده است: «ایران ۱۱ مرداد نیز بازی با کنیا در استادیوم آزادی را در برنامه خود گنجانده است و بازی‌های غرب آسیا که از ۱۶ تا ۲۵ مرداد در تهران برگزار می‌شود فرصت دیگری برای حداقل دو بازی دیگر مقابل فلسطین، قطر و در صورت صعود دو بازی دیگر در نیمه‌نهایی و نهایی فراهم می‌کند.

ایران قبل از شروع رقابت‌های خود در انتخابی جام جهانی که از ۱۶ شهریور آغاز می‌شود دو بازی با مصر در ۳۰ مرداد و بحرین در ۵ شهریور نیز در برنامه دارد.»

کد خبر 57553

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز