زلزله حضوری می‌آید ولی کرونا باعث شده آموزش‌های مرتبط با زلزله و اجرای مانور، غیرحضوری باشد.

غیرحضورى مانور زلزله بدهید

سازمان جمعیت جوانان هلال‌احمر به منظور ادامه‌ی روند آموزشی ایمنی زلزله، در روز پنجم دی، سالروز زلزله‌ی بم، مسابقه‌ی مانور زلزله برگزار می‌کند.

امیرالدین روح نواز، معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به دوچرخه می‌گوید: «امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری حضوری مانور وجود ندارد؛ بنابراین اجرا به صورت غیرحضوری است.

امسال بیست و دومین دوره‌ی این مانور را در آذر برگزار کردیم و حالا در پنجم دی هم این مانور را خواهیم داشت.  به بهانه‌ی تقارن پنجم دی با سالروز زلزله‌ی بم، دبیرخانه‌ی برگزاری این مانور در کرمان خواهد بود.»

به گفته‌ی او امسال از فضاهای مختلفی برای آموزش و اجرای مانور استفاده شده؛ از جمله کانال سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در شبکه‌ی شاد وزارت آموزش و پرورش.
هم‌چنین از فیلم های آموزشی، پوسترها و انیمیش‌های آموزشی مناسب برای آموزش نوجوانان استفاده شده است.

معاون سازمان جمعیت جوانان هلال احمر می‌گوید: «امیدواریم این آموزش‌ها تداوم داشته باشد که در بحث زلزله، آمادگی کل جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما در زلزله‌های کم خسارت، دیدیم افرادی که آمادگی ندارند نمی‌توانند خونسردی‌شان را حفظ کنند و این‌جا خود زلزله به افراد آسیب نمی‌رساند بلکه دستپاچگی و نداشتن آمادگی، آگاهی و اطلاعات به آن‌ها آسیب می‌رساند.»

او در خصوص آموزش‌های ایمنی زلزله در سال‌های گذشته و ضرورت تداوم آن‌ها اظهار می‌دارد: «آموزش و اجرای مانور زلزله برای دانش‌آموزان اهمیت ویژه ای دارد؛ به جهت این‌که آموزش و مانور باعث آمادگی آن‌ها می شود و آمادگی یکی از گام‌های مهم چرخه‌ی مدیریت بحران است.

به همین جهت هرساله مانور ایمنی زلزله در مدارس با همکاری جمعیت هلال احمر، سازمان صداوسیما، وزارت آموزش و پرورش،  وزارت علوم و سازمان مدیریت بحران برگزار می‌شود و طی آن دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان آموزش لازم را می‌بینند.

در روز مانور با زدن زنگ مانور در سراسر کشور، بچه‌ها در فضای واقعی، آن‌چه را آموزش دیدند، اجرا می‌کنند. در چندسال اخیر رویکرد مانور به سمت محله محوری رفته؛ به این معنا که مردم مناطقی که در آن مانور برگزار می‌شود هم تحت آموزش قرار بگیرند و آن محله هم ایمن بشود و محوریتش هم با مدرسه‌ای است که در آن مانور اجرا می‌شود که امیدواریم در سال‌های بعد با قطع زنجیره‌ی شیوع کرونا باز هم آموزش‌ها و مانورهای ایمنی زلزله را به صورت حضوری داشته باشیم.»

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر به کانال سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در شبکه‌ی شاد و یا اینستاگرام این سازمان مراجعه کنند.

کد خبر 574994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha