دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

گروه محیط زیست: انبوهی از درختان قطع شده در دو طرف جاده علمده منتهی به آبشار آبپری، کام بازدید‌کنندگان این بخش از طبیعت زیبای مازندران را تلخ کرده است.

یک شاهد عینی در تماس با همشهری گفت: روز شنبه گذشته حین عبور از جاده علمده به سوی آبشار آبپری، پس از طی مسافتی حدود 5 کیلومتر با انبوه درختان قطع شده مواجه شدم که در دو طرف جاده تلنبار شده بودند.

اسفبارتر آنکه گروهی درست در جلوی چشم رهگذران با اره برقی به جان درختان افتاده و بی‌رحمانه آنها را قطع می‌کردند.

وی افزود: وقتی از افرادی که مشغول پاکتراشی جنگل بودند علت را جویا شدم به صراحت گفتند ما مجوز داریم. اما هنگامی که از آنها پرسیدم کدام سازمان اجازه داده این چنین درختان را قطع کنید مرا تهدید به ضرب وشتم کردند.

به گفته این شاهد عینی، تا روز شنبه گذشته حدود 2 هکتار از اراضی جنگلی مورد نظر در منطقه رویان در نزدیکی پست برق پاکتراشی شده است.

در عین حال بهزاد انگورج، مدیرکل منابع طبیعی مازندران مرکز نوشهر  با رد این ادعا تاکید کرد: در غرب مازندران با کنترل شدیدی که اعمال می‌شود قاچاق چوب و پاکتراشی جنگل در حد صفر است.

بنابراین اخباری از این دست که اداره کل آن را وصول نکرده احتمالا غیرواقع است. البته محدوده مورد نظر تحت اجرای طرح جنگلداری است و ممکن است مسئله با اجرای این طرح اشتباه شده باشد.

وی با تاکید بر پیگیری خبر، یادآور شد: منطقه مورد نظر بخشی از پارک جنگلی رویان است که منطقه نمونه گردشگری محسوب می‌شود بر این اساس احتمال چنین واقعه‌ای بسیار ضعیف است.

اما احتمال دارد قطع این درختان برای رفع پیچ‌های خطرناک جاده صورت گرفته باشد. البته پیش از این بررسی‌های لازم برای رفع این معضل انجام شده و درختانی که ناگزیر به قطع بوده‌اند نشانه‌گذاری شده‌اند.

کد خبر 57325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز