گروه محیط زیست: بخشی از درختان جنگل امامزاده طیب معروف به قرن آباد - واقع در ۲۰ کیلومتری گرگان - برای قطع و احداث جاده نشانه‌گذاری شده است.

قرار است با قطع این درختان جاده‌ای برای دسترسی به جنگل جعفرآباد ساخته شود. این نشانه‌گذاری و قطع درختان البته قرار است در قالب طرح جنگل داری صورت گیرد.

ابوطالب ندری، عضو شورای اسلامی روستای آهنگر محله، در تماس با همشهری، ضمن اعلام این خبر افزود: مسئولان منابع طبیعی در حالی اجازه نشانه گذاری درختان این محدوده را صادر کرده اند که بیش از ۱۰ سال است جاده‌ای شنی برای ارتباط میان سمارود و جعفرآباد ساخته شده ضمن آنکه جاده‌ای برای ارتباط جنگل توسکستان و امامزاده طیب وجود دارد؛

براین اساس طرح و اجرای جاده جدید ضرورتی ندارد.وی گفت: با توجه به اینکه چند سال پیش، در این منطقه سیل جاری شد و گل ولای فراوانی به داخل روستا آورد در نتیجه روستائیان خسارات زیادی متحمل شدند؛

از همین رو، مردم منطقه نسبت به هرگونه برداشت غیر اصولی و بی‌رویه حساسند بخصوص که قطع درخت و پاکتراشی عامل اصلی بروز سیل در منطقه است.

ندری تأ‌کید کرد: کسانی که چنین مجوزهایی را صادر می‌کنند باید پاسخگوی پیامدهای ناگوار آن اعم از آتش سوزی،  سیل و دیگر خسارات احتمالی آن باشند.

کد خبر 57775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز