رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران در گذشته یک باغشهر بوده است به طوری که یک دهم مساحت آن باغ بوده اما به مرور این باغات تخریب شدند.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به گزارش پایگاه خبری شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از باغ سلیمانیه، افزود: تهران در گذشته یک باغشهر بوده است به طوری که در سال ۱۳۳۹ اداره باغات تهران تاسیس شد اما طی سال‌های گذشته، کم کم باغات تخریب شدند به طوری که از یک میلیون پارسل شهر تهران بیش از یک دهم باغات مهمی بوده است. یکصد هزار قطعه باغ در تهران وجود داشت که در طول سال‌ها بخش مهمی از بین رفته و به جای آن ساختمان‌ها برآمدند و در عین حال تلاش شد که پارک و فضای سبز هم در تهران ساخته شود.

او افزود: تهران قبل از انقلاب ۲۰۰ پارک داشته است اما الان بالای ۲۲۰۰ پارک دارد. این عددی است که جای تشکر دارد و در اکثر آنها زحمات آقای مختاری را می‌بینیم. الان در بودجه شهرداری تهران بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای فضای سبز هزینه می‌شود که نگهداری و هم ساخت که عدد خوبی است و معلوم است که شهرداری بر توسعه فضای سبز مصر است. باید توجه داشت که عمده این هزینه صرف کارکنان می‌شود. یکی از مسائل این است که مساحت‌ها دقیق باشد تا هزینه‌ها هم مشخص باشد. باید کاری کنیم که در آینده هم کسی نتواند به فضای سبز تهران چشم طمع داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: باغ سلیمانیه یک مجموعه ۲۵ هکتاری بوده است که بخشی از آن که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و تهاتر شده است که امروز شاهد فضای سبز بسیار مناسب در دو هکتار آن هستیم که می‌تواند ادامه پیدا کند. از همین عوارض قطع اشجار، این بوستان‌ها ساخته می‌شود. این روند مانع قطع درختان و خرید باغات دیگر می‌شود و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

او در پایان گفت: لازم است مصوبه اخیر دولت پیگیری و تبدیل به اتوبوس و مترو شود که تا آخر دوره ما شاهد ورود اتوبوس‌ها به خصوص برقی به تهران باشیم.

کد خبر 572746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha