بزرگراه شهید نجفی رستگار با هدف کاهش بار ترافیک محور امام رضا(ع) و رفع گره‌های ترافیکی که در محدوده گردنه تنباکویی تا تقاطع امام رضا(ع) با بزرگراه آزادگان و بسیج وجود داشت، ایجاد شده است.

رستگاري پس از 11 سال

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: قرار گرفتن یکی از ورودی‌های شهر در ضلع جنوب‌شرق پایتخت باعث شده این محدوده همواره با ترددهای گسترده در طول شبانه‌روز مواجه باشد و با وجود شبکه‌های بزرگراهی متعدد در این محدوده، باز هم به مسیرهای تازه برای کاهش بار ترافیک نیاز باشد. برای این منظور، از حدود یک دهه قبل ساخت بزرگراه شهید نجفی رستگار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و با توجه به موانع متعدد از جمله وجود ۱۶۹۰ معارض، تکمیل به تعویق افتاد و با وقفه‌ای نسبتاً طولانی مواجه شد. با این حال، ساخت و تکمیل پروژه پیگیری شد و فاز اول آن سال گذشته افتتاح شد و اکنون با گذشت حدود بیش از یک دهه، فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسد که نقش مثبت و تعیین‌کننده‌ای در تردد شهروندان خواهد داشت.

بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار از بزرگراه آزادگان در محدوده غرب تقاطع بزرگراه امام علی(ع) آغاز می‌شود و پس از عبور از شمال شهرک دولت‌آباد و جنوب شهرک‌های مشیریه و کاروان، در محدوده سه‌راه کارخانه سیمان به بزرگراه امام رضا(ع) می‌رسد. به این‌ترتیب مسیر بزرگراه شهید رستگار علاوه بر داشتن تقاطع‌هایی غیرهمسطح با بزرگراه آزادگان و بزرگراه امام رضا(ع) در ابتدا و انتهای مسیر، از یک تقاطع غیرهمسطح با بزرگراه امام علی(ع) هم برخوردار است.

بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۷/۶ کیلومتر با هدف کاهش بار ترافیک محور امام رضا(ع) و رفع گره‌های ترافیکی که در محدوده گردنه تنباکویی تا تقاطع امام رضا(ع) با بزرگراه آزادگان و بسیج وجود داشت، ایجاد شده و این بزرگراه با عرض ۷۶‌متر طراحی و فاز اول آن در سال گذشته به طول ۲ کیلومتر، که در حد فاصل بزرگراه آزادگان تا پل شهید مزینانی در ابتدای محله مشیریه قرار دارد افتتاح و به بهره‌برداری رسید. در فاز دوم قرار است ۷/۴ کیلومتر دیگر از این پروژه حد فاصل مشیریه تا بزرگراه امام رضا(ع) افتتاح شود. با بهره‌برداری از این بزرگراه ترافیک جنوب‌شرق پایتخت روان شده و شهروندان با سهولت بیشتری در این بخش از شهر تردد خواهند کرد.  
 

کد خبر 572642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha