همزمان با اتمام فاز دوم پروژه شهید نجفی رستگار، رینگ بزرگراهی جنوب شهر تهران تکمیل شده و حرکت خودروهای عبوری که قصد سفر از استان‌های شرقی به سمت استان‌های غربی و بالعکس دارند، تسهیل می‌شود.

عمليات عمراني در تقاطع آزادگان - شهید رستگار

به گزارش همشهری آنلاین، پیشرفت عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید نجفی رستگار به مرز ۹۳ درصد رسید. 

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی تقاطع بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید نجفی رستگار روی تکمیل پل روگذر جنوب به غرب این تقاطع متمرکز شده است تا به این ترتیب مسیر تندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار و مسیر تندروی شمالی بزرگراه آزادگان به یکدیگر متصل شوند.

علی پیوسته با بیان آنکه طول تقریبی این پل روگذر ۷۰ متر بوده و به روش پیش تنیده احداث شده است، یادآور شد: تقاطع بزرگراه آزادگان، غربی‌ترین تقاطع موجود در پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار به شمار می‌آید و شامل یک پل روگذر جنوب به غرب و یک مسیر زیرگذر در امتداد تندروی غرب به شرق بزرگراه است. با تکمیل این تقاطع و مسیرهای تندروی بزرگراه شهید نجفی رستگار، ترافیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت‌وآمدهای محلی تفکیکی شده و ضمن بهبود وضعیت تردد در مبادی ورودی شرق و جنوب شرق تهران، ترافیک عبوری به سمت استان‌های جنوبی کشور روان‌تر خواهد شد.

زیرگذر بزرگراه آزادگان در ناحیه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید نجفی رستگار، به تازگی برای تردد خودروها گشوده شده است.

تقاطع بزرگراه آزادگان که غربی‌ترین تقاطع موجود در پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار به شمار می‌آید شامل یک پل روگذر جنوب به غرب و یک مسیر زیرگذر در امتداد تندروی غرب به شرق بزرگراه است و عملیات اجرایی آن همزمان با تکمیل فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار خاتمه پیدا می‌کند.

با اتمام فاز دوم پروژه شهید نجفی رستگار، رینگ بزرگراهی جنوب شهر تهران تکمیل شده و حرکت خودروهای عبوری که قصد سفر از استان‌های شرقی به سمت استان‌های غربی و بالعکس دارند، تسهیل می‌شود.

فاز اول بزرگراه شهید نجفی رستگار در منطقه ۱۵ تهران، شانزدهم آذر ماه ۹۹ با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از فاز اول این پروژه گفته بود: پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار در ضلع جنوب شرقی تهران هدایت ترافیک سنگین را برای افرادی که به داخل شهر وارد نمی‌شوند و تنها می‌خواهند از شهر عبور کنند، بر عهده دارد. این بزرگراه از منطقه‌ای عبور می‌کند که پرتراکم و پرجمعیت است؛ طبق سیاست‌های شهرداری تهران اجرای پروژه در نقاطی که تراکم نفرات در هکتار بالا است، در اولویت بیشتری قرار دارد، هر چند ما وظیفه داریم برای تمام شهروندان شرایط مناسب را مهیا کنیم.

کد خبر 531955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha