مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

بیش از ۵ هزار متر تونل شهری در سال‌جاری به معابر پایتخت افزوده خواهد شد.

تونل سازی

این خبری است که مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری اعلام کرد.
حسینی با اشاره به بهره‌برداری از تونل امیرکبیر طی روزهای آتی گفت که طول شاخه شمالی این تونل با احتساب رمپ ورودی حدود 2.7کیلومتر است.

این پروژه، نخستین پروژه تونلی است که در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین به پیشرفت 55درصدی در عملیات اجرایی تونل حکیم اشاره کرد و گفت: همانطور که شهردار تهران نیز در اسفند‌ماه سال گذشته اعلام کرد این تونل درصورت تأمین و تخصیص منابع لازم می‌تواند در دهه فجر سال‌جاری در اختیار شهروندان قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه خوشبختانه عملیات حفاری این تونل از برنامه زمانبندی جلوتر است، افزود: که طول این تونل نیز با احتساب شاخه‌های فرعی و اتصالی 3هزار‌و 16متر است.

حسینی با اشاره به بهره‌برداری از این تونل گفت که بیش از 5کیلومتر تونل شهری در سال‌جاری به معابر پایتخت افزوده خواهد شد و با احتساب تونل‌های شهری که تا پیش از این به بهره‌برداری رسیده است پایتخت دارای بیش از 20کیلومتر تونل شهری خواهد شد که این میزان احداث تونل در کمتر از 9سال حاصل شده است.

بزرگراه دولت‌آباد در اولویت سال‌جاری

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه از در اولویت قرارگرفتن عملیات تکمیل بزرگراه دولت آباد در سال‌جاری خبر داد و گفت: با این اتفاق رینگ بزرگراهی پایتخت کامل‌تر می‌شود و امیدواریم با فعالیت گسترده‌ای که در جهت رفع معارضات ملکی در بخش باقیمانده از این بزرگراه صورت خواهد گرفت، امکان تکمیل و بهره‌برداری از این بزرگراه راهبردی فراهم شود.

مازیار حسینی با اشاره به طرح بزرگراهی دولت‌آباد (بزرگراه شهید کاظم نجفی رستگار) گفت: طول این بزرگراه 4هزار و 470متر است که ضمن برقراری ارتباط مستقیم بزرگراه امام رضا(ع) با بزرگراه آزادگان، از ترافیک روزافزون میدان بسیج کاسته می‌شود و شرایط برقراری ارتباط بزرگراه شوشتری (محور کمکی بزرگراه بسیج) با محور کمربندی جنوب پایتخت را فراهم می‌کند.

به گفته حسینی، مسیر بزرگراه دولت‌آباد از بزرگراه آزادگان آغاز می‌شود و با بزرگراه‌های آزادگان، امام علی(ع) و امام رضا(ع) دارای تقاطع غیرهمسطح است. این بزرگراه پس از عبور از شمال شهرک دولت‌آباد و جنوب مشیریه، درنهایت در سه راه کارخانه سیمان به بزرگراه امام رضا(ع) می‌رسد.

عملیات اجرایی این بزرگراه در بخش حد فاصل بزرگراه آزادگان تا تقاطع بزرگراه امام علی(ع) از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و حتی عملیات روکش آسفالت آن نیز به انجام رسیده است. معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از معارضان ملکی به‌عنوان موانع جدی پیش روی این بزرگراه یاد کرد و گفت: از آنجا که این بزرگراه از شهرک مشیریه عبور می‌کند، بیش از 150هزار مترمربع معارض ملکی دارد که عمده این معارضان را املاک مسکونی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 258544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز