حسین قدیانی: چند وقت پیش برای پیشرفت و اعتلای همه‌جانبه کشور، ما یک بسته‌ای را به مسئولان پیشنهاد کردیم، منتها وسط آن پیشنهاد برق رفت.

امروز یک بسته دیگر را پیشنهاد می‌کنیم. این بسته اختصاصاً به دولت یعنی همان قوه مجریه، پیشنهاد می‌شود. بدیهی است در آینده، سایر قوا نیز می‌توانند از بسته‌های پیشنهادی عصرانه استفاده کنند.

و اما در خبرها آمده بود: «دولت قیمت‌گذاری آرم طرح ترافیک را از شورای شهر به شورای‌عالی ترافیک منتقل کرد. شورای‌عالی ترافیک البته همان‌طور که می‌دانید یک دستگاه دولتی است اما خود ترافیک، معضلی است که مردم، حل آن را بیشتر از شهرداری و شورای شهر انتظار دارند.

حالا دولت با این کار خود به نوعی مدیریت بخشی مهم از ترافیک شهر را به دست خود گرفته اما همان‌طور که نوشتم آنجا که باید به مردم پاسخگو باشد، شهرداری و شورای شهر است نه دولت. جالب است، نه؟!... خب دولت محترم اگر پیشنهادات ما را که در زیر می‌آید عملی کند، اوضاع از این هم که هست جالب‌تر خواهد شد. فقط از اعضای محترم دولت تقاضا دارم هنگام مطالعه بسته پیشنهادی ما، صرفه‌جویی را بی‌خیال شوند.

حالا با روشن کردن یک لامپ 100 وات، نه حالا بگو 200 وات، توربین‌های سد کرج از کار نمی‌افتند! من خب بیم آن دارم که در تاریکی، زوایای پنهان بسته پیشنهادی ستون عصرانه برای مسئولان روشن نشود.

بسته پیشنهادی ستون عصرانه
1 - دولت قیمت‌گذاری شهریه مدارس، دانشگاه‌ها، مهدهای کودک، کلاس‌های خیاطی، آرایشگری، منجوق‌دوزی، آشپزی، زیبایی اندام، برنزه کردن یا همان سولاریوم، حرکات موزون، اسکیت، اسکی روی آب و ترک اعتیاد را از مراجع قبلی گرفته و با انتقال قیمت‌گذاری آن به دولت، ریش و قیچی را کمپلت دست خودش نگه دارد.

2 - دولت محترم می‌بایست قیمت‌گذاری سیمان، بتون، آهن، میلگرد، واگن مترو، بلیت یک سفره مترو، بلیت دوسفره مترو،کارت مترو، بلیت اتوبوس، بلیت سینما، تئاتر، مسابقه فوتبال سوپر جام‌ بین استقلال و پرسپولیس (ببخشید، پیروزی) تعیین حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌، شورای شهر، نمایندگان مجلس، قضات و... را نیز از حقوق بدیهی و ذاتی خود تلقی کند.البته بدیهی است دولت محترم، پاسخگوی بی‌برنامگی‌های احتمالی در موارد فوق‌الذکر نیست.

3 - سازمان ملل و یونسکو می‌بایست ترتیبی فراهم آورند تا به موجب آن، انتخاب بدترین شهرداران جهان، با قضاوت و داوری دولت محترم نهم صورت گیرد و اینطور نباشد که قالیباف به فینال انتخاب برترین شهرداران جهان راه پیدا کند، حکماً اگر قیمت‌گذاری روی عملکرد شهرداران جهان با همین دکتر الهام خودمان بود، قالیباف در همان مرحله مقدماتی حذف می‌شد.

4 - دولت محترم همانطور که جناب فرماندار به شهردار گفته‌اند که «شهرداری خودش سیمان وارد کند» می‌تواند مثلاً درباره مشکل بیکاری، ‌سخنگوی دولت را بیندازد جلو و وی بگوید:«بیکاران خودشان کار تولید کنند.» یا مثلاً گرانی هست، دکتر الهام بگوید:«اصناف خودشان نرخ‌ها را پایین بیاورند.» والله.انگار دولت بیکار است که مردم همه چیز را از دولت می‌خواهند. دولت محترم همین‌قدر که قیمت‌گذاری کند از سر ما هم زیاد است.

5 - اگر نویسنده‌ای به دولت، تکه‌ انداخت که قرارمان بر «خدمتگزاری» بود نه «قیمت‌گذاری»، قیمت آن نویسنده می‌بایست توسط دکتر الهام، 70درصد نه حالا بگو 15 درصد پایین آورده شود و برود کنار دانش‌جعفری و...

6 - این ستون «زندگی‌بهتر» هم نمی‌گذارد ما مطلب‌مان را تمام و کمال بنویسیم بد نیست همین‌جا قیمت‌گذاری این ستون راهم بسپارند دست دولت!

کد خبر 57184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز