دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

حسین قدیانی: روز و شب‌های سال هر کدام برای خودش یک اسمی دارد.

مثلا سه‌شنبه آخر سال معروف است به«چهارشنبه سوری»، آخرین شب آذر، «شب یلدا» و سیزدهم فروردین ماه، «سیزده‌بدر» که این آخری دست‌مایه یک ضرب‌المثل هم هست.

مثلا اگر دکتر الهام، اخبار ما روزنامه‌ها را کذب بداند، این طور وانمود می‌کند که فلان خبر جراید دروغ 13مطبوعات است؛ اتفاقی که بعد از نوروز امسال افتاد. ما روزنامه‌ها یعنی اول از همه همین همشهری عصر خبر دادیم که موج تغییر وزرا در راه است. بعد سخنگوی محترم دولت خبر تعویض وزرا را تکذیب کرد و آن را دروغ 13روزنامه‌ها خواند.

البته بعدا همه آن وزرا تغییر کردند که خب، این مسئله گناه ما مطبوعات را نمی‌شوید و خیلی هم به دکتر الهام مربوط نیست؛ مهم تکذیب کردن خبر بود که ایشان انجام داد و کلا سخنگوی دولت در این چند‌ وقته، کاری که زیاد انجام داده همین تکذیب اخبار مطبوعات بوده و چون تکذیب خبر به خودی خود شغل محسوب نمی‌شود بعید است که دکتر الهام بابت کذب خواندن اخبار ما روزنامه‌ها حقوق دریافت کرده باشد.

زیاد از بحث دور نشویم؛ داشتم می‌نوشتم که از نظر من یعنی آن‌طور که به عقل ناقص من می‌رسد پریروز می‌بایست از طرف مسولان فرهنگی، «یوم التأیید» نامگذاری می‌شد، چرا که جناب سخنگوی دولت بالاخره بعد از مدت‌ها یکی از خبرهای ما مطبوعات را نه تنها تکذیب نکرد، نه تنها شایعه نخواند، نه تنها آن را به این طرف و آن طرف حواله نکرد و نه تنها آن را دروغ 13 نخواند بلکه خبر را تایید هم کرد؛ یعنی همان خبر تغییر وزیر راه را.

به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که آقای دکتر الهام، کاملا تغییر جهت داد، دلیلش هم لابد بسته پیشنهادی افراد دلسوزی بوده که راجع به سمت سخنگویی به ایشان ارائه شده و مورد توجه قرار گرفته وگرنه اگر ایشان آن را اجرا نمی‌کرد مثل سخنگوی وزارت خارجه همین که پایش را از مملکت می‌گذاشت بیرون برکنار می‌شد!

کد خبر 57978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز