هیات کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا با اکثریتی قوی دادن مجوز مصرف اضطراری به واکسن کرونای شرکت‌ فایزر را توصیه کردند.

pfizer

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان هیات مستقل کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنجشنبه ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) با ۱۷ رای موافق، ۴ رای مخالف و یک رای ممتنع به نفع دادن مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونای شرکت فایزر برای استفاده در افراد ۱۶ ساله و بالاتر رای دادند.

با رای موافق این هیات کارشناسی در مرحله بعد سازمان غذا و داروی آمریکا می‌تواند مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونای فایزر/بیونتک را صادر کند.

در مرحله بعد کمیته مشورتی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز یکشنبه  تشکیل جلسه خواهد داد تا افراد در اولویت دریافت واکسن معین شوند و سپس توزیع این واکسن در سراسر آمریکا آغاز می‌شود.

واکسن فایزر باید در شرایط بسیار سرد یعنی منهای ۷۰ درجه سلسیوس (دمای قطبی) نگهداری شود، بنابراین زنجیره بسیار سرد باید در توزیع آن رعایت شود.

قرار است یک هفته دیگر هیات کارشناسی سازمان غذا و داروی آمریکا به طور مشابهی درباره دادن مجوز مصرف اضطراری به واکسن کرونای شرکت مدرنا بحث و رای‌گیری کند. واکسن مدرنا در دمای بالاتری یعنی منهای ۲۰ درجه سلسیوس قابل نگهداری است.

اینفوگرافیک| مقایسه چهاز واکسن پیشگام کرونا

اینفوگرافیک | واکسن کرونای موفق شرکت فایزر چگونه عمل می‌کند؟

کد خبر 571804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha