پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: ۱. نمی‌دانم داستان پینوکیو را می‌دانید یا نه؟ اما من از دست روباه‌مکار و گربه‌نره‌ی «پینوکیو» همیشه حرص می‌خوردم.

مراقب پینوكیوی درونمان باشیم!

من از دست پینوکیوی چوبی هم حرص میخوردم. چهطور میشود آدم سکههایش را بکارد تا درخت پول دربیاید؟ فقط پول نبود. آنها به هر بهانهای پینوکیو را از درس و مدرسه و پدرش دور می کردند! حتی اگر بچهمثبت هم نباشیم، در این داستان نمیتوانیم طرفدار زوج معروف روباه و گربه باشیم.

۲. این خبر را خواندهاید؟ «محمود حبیبی»، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیامهایی که در شبکهی شاد برای برخی اولیا ارسال و در آن خواسته شده وجهی برای تأیید اکانت شاد پرداخت شود، هشدار داده است.

۳. محمود حبیبی در ادامه ی خبر گفته ما نمیتوانیم  روند را متوقف کنیم؛  چون تعداد پیامها زیاد است و ممکن است از این دست پیامها هم رد و بدل شود. ولی مخاطب باید خودش هوشیار باشد و بداند که هرپیامی از سوی وزارت آموزش و پرورش نیست.

۴. حالا که ممکن است هرنوع پیام جعلی به این شبکه راه پیدا کند، لازم است خودمان تمامقد، نقش فرشتهی مهربان یا اردک یا جیرجیرک دانا را ایفا کنیم و مواظب پینوکیوی درونمان باشیم. چون ممکن است در راه این مدرسهی مجازی، روباه و گربهنرههایی سرراهمان قرار بگیرند. یادتان هست چه بر سر پینوکیو آمد؟ همان شهربازی معروف و...

۵. ولی درست که فکر میکنم، تجربهی شناخت پیامهای جعلی از پیامهای واقعی در شبکهی شاد، زیاد هم بد نیست! ما، اول راه استفادهی جدی و همهجانبه از فضای مجازی در هرشکل و نوعش هستیم. کلی اپلیکیشن، برنامه و شبکه در این فضا وجود دارد که میتواند در خودش نسخهی بهروزشدهی گربهنره و روباهمکار را داشته باشد.

کد خبر 571548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha