همشهری آنلاین: رئیس کتابخانه ملی که چندی پیش از میزان مطالعه پایین کتاب در ایران خبر داده بود، با اشاره به شمارگان 2 تا 3 هزار نسخه‌ای برای کتاب،‌ آن را دون شان جامعه‌ای با 70 میلیون جمعیت دانست.

به گزارش همشهری آنلاین از ایرنا، علی اکبراشعری که به اتقاق احمد مسجد جامعی و مرتضی طلایی ،‌دو عضو شورای شهر تهران‌ و حسن کیاییان، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در مراسم افتتاحیه فروشگاه کتاب انتشارات تیمورزاده حضور یافته بودند، ضمن اعلام این مطلب گفت: معتقدم به رغم اقداماتی که در حوزه فرهنگ و کتاب انجام می‌شود، ما هنوز با کاستی‌های فراوانی در این حوزه روبرو هستیم و نمی‌توان با پاک کردن صورت مساله، خود ‌مساله را حل کرد.

وی خاطر نشان کرد: همه می‌دانیم وقتی در باره فرهنگ مطالعه صحبت می‌کنیم، این موضوع خارج از کتابهای درسی و یا کتابهای قرآن و مفاتیح می‌باشد و نمی‌توان با افزایش این آمارها، پایین بودن فرهنگ مطالعه را توجیه کرد.

وی تاکید کرد: پایین بودن سطح مطالعه در یک کشور که عزم پیشرفت دارد و می‌خواهد چشم انداز مطلوبی در عرصه های علمی‌داشته باشد، مشکلی اساسی محسوب می‌شود و اگر به فکر ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور هستیم ، باید معضل مطالعه کتاب را با مشارکت همه مردم حل کنیم.

مشاور فرهنگی رییس جمهور افزود: برای حل این مشکل و بالابردن سطح مطالعه، باید همه مردم فعال شوند و کار دولت و مجلس و دستگاههای حکومتی هم این است که فرصت فعال شدن و مشارکت همگانی را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز کتاب باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد، گفت : اگر قرار است که کتاب در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم به خواندن کتاب روی بیاورند، باید فرهنگ را اصلاح کنیم تا کتاب پس از انتشار به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد.

پس از مراسم افتتاحیه، انتشارات تیمورزاده کتابهای خود را با تخفیف ویژه 31 درصد در کتاب فروشی مرکزی این انتشارات در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

افتتاح این مکان که سومین کتابفروشی انتشارات تیمورزاده به شمار می‌رود،‌ به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان مخاطبین به جدیدترین منابع و افزایش سطح سلامت جامعه عنوان شده است.

کد خبر 57091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز