ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه دستور داد واکسیناسیون همگانی داوطلبانه بر ضد کووید-۱۹ از هفته آینده در این کشور آغاز شود.

Putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این دستور پوتین در هنگامی صادر می‌شود که شمار موارد جدید مرگ روزانه ناشی از کووید-۱۹ در روسیه به رقم بی‌سابقه ۵۸۹ مورد رسیده است.

پوتین اعلام کرد که ورسیه در طول چند هفته آینده ۲ میلیون دوز واکسن کرونا را تولید خواهد کرد. روسیه ماه گذشته بر اساس داده‌های مقدماتی اعلام کرده بود که واکسن کرونای ساخت این کشور به نام اسپوتنیک V تاثیربخشی ۹۲ درصدی در حفاظت در برابر کووید-۱۹ دارد.

پوتین خطاب به تاتیانا گولیکووا، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: «بگذارید بر سر این موضوع توافق کنیم- تو هفته دیگر به من گزارش نخواهی داد، بلکه واکسیناسیون همگانی را شروع خواهی کرد.. بگذارید از همین الان کار را شروع کنیم.»

گولیکووا گفت واکسیناسیون در مقیاس گسترده بر اساسی داوطلبانه می‌تواند در ماه دسامبر (اوائل آذر) شروع شود.

افزایش شمار عفونت‌های کروناویروس در روسیه پس از به اوج رسیدن در ۲۷ نوامبر (۷ آذر) کند شده است و  این کشور روز چهارشنبه ۲ دسامبر (۱۲ آذر) ۲۵۳۴۵ مورد جدید عفونت گزارش کرد. روسیه در جریان موج دوم شیوع کروناویروس حاضر به قرنطینه سراسری نشده است و به جای آن محدودیت‌های هدفمند منطقه‌ای را اعمال کرده است.

روسیه با ۲۳۴۷۴۰۱ مورد عفونت از لحاظ شمار عفونت‌ها در جهان پس از آمریکا، هند و برزیل در مقام چهارم قرار دارد. روسیه ۴۱۰۵۳ مرگ ناشی از کووید-۱۹ از هنگام شروع پاندمی گزارش کرده است.

کرملین قبلا به مردم این کشور اطمینان خاطر داده بود که با وجود مطرح شدن بستن قراردادها برای تامین واکسن برای سایر کشورها، آنها در ابتدای صف برای واکسیناسیون قرار دارند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرمیلی گفت: «روس‌ها در اولویت مطلق برای واکسیناسیون قرا ردارند. تولید واکسن در داخل روسیه که از هم اکنون در حال انجام است، نیازهای روس‌ها را تامین خواهد کرد.

کد خبر 569758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha