ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه هشدار داد که وضعیت کرونا در برخی از مناطق روسیه دارد بدتر می‌شود و مقامات روسی ایده واکسیناسیون دوباره را برای جلوگیری از اوج‌گیری موارد جدید کرونا را مطرح کرده‌اند.

Russia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پوتین گفت روسیه که اکنون چهار واکسن تایید شده داخلی کرونا دارد و واکسن پرچمدارش اسپوتنیک V را به بسیاری از کشورهای خارجی فروخته است، پاندمی کرونا را بسیار بهتر از کشورهای دیگر کنترل کرده است.

اما موارد جدید عفونت در برخی از نقاط به خصوص در مسکو اوج گرفته است و این شهر روز شنبه شمار بی‌سابقه ۹۱۲۰ مورد جدید کرونا را ثبت کرد. کرملین روز جمعه خودداری مردم مسکو از واکسیناسیون و «هیچ‌انگاری» را مسئول این افزایش دانست.

پوتین روز دوشنبه در مجلس سفلی روسیه گفت: «متاسفانه تهدید کرونا ویروس فروکش نکرده ست. وضعیت کرونا در بسیاری از مناطق دارد بدتر می‌شود.»

روز یکشنبه تصاویر ویدئوی دلخراشی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را نشان می‌داد که به روی شکم روی کف سالن بیمارستانی در سنت‌پترزبورگ، زادگاه پوتین و میزبان برخی از مسابقات فوتبال قهرمانین یورو ۲۰۲۰ خوابانده شده‌اند.

مقامات محلی می‌گویند در حال بررسی صحت این ویدئو هستند.

مقامات برای قانع کردن مردم به واکسیناسیون به شیوه‌های تهدید و تشویق روی آورده‌اند، به افرادی که واکسن می‌زنند شانس بردن ماشین‌های نو و آپارتمان می‌دهند و افرادی را که واکسن نمی‌زنند به قطع کردن حقوق و اخراج تهدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مقامات روسیه افزایش موارد کرونا در این کشور را که برای چهارمین روز متوالی بیش از ۱۷۰۰۰ مورد جدید عفونت با گونه جدید دلتا کروناویروس گزارش کرده‌اند و تصدیق کرده‌اند که کارزار تبلیغ سراسری برای تشویق مردم به واکسیناسیون اهدافش نرسیده است.

از جمعیت حدود ۱۱۴ میلیون نفری روسیه تا ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) فقط ۱۸ میلیون نفر دست کم یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

از طرف دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که برنامه منظم واکسیناسیون مجدد باید در آینده عملی شود.

پسکوف گفت: «واکسیناسیون دوباره گریزناپذیر خواهد بود- نه فقط واکسیناسیون بلکه واکسیناسیون دوباره- برای افرادی که می‌خواهند خودشان، بستگانشان و عزیزانشان را مصون نگهدارند.»

روسیه روز دوشنبه ۱۷۳۸۷ مورد جدید کووید-۱۹ و ۴۴۰ مورد مرگ مربوط به آن در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد.

کد خبر 609276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha