مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهی به خصوص انواع غنی از اسید‌های چرب امگا-3 مانند ماهی آزاد و تون آلباکور به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم توصیه می‌شوند.

اما این ماهی‌ها دارای مقادیر اندکی عنصر جیوه هم هستند که ممکن است برای کودکان کم سن و زنانی که باردار هستند یا ممکن است باردار شوند زیان‌بار باشد.


سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا معیارهای زیر را در مورد میزان بی‌خطر این ماهی‌ها برای کودکان و زنان باردار اعلام کرده است:

*کوسه، شمشیرماهی، ماهی ماکرو  به خصوص میزان بالای جیوه دارند و این افراد باید به کلی از خوردن آن اجتناب کنند.

*خوردن انواع دیگر ماهی را به دو وعده در هفته محدود کنید.

*میگو، تون سبک در کنسروها(نه تون سفید یا آلباکور)، قزل آلا یا گربه ماهی را که مقدار جیوه کمتری دارند را نسبت به انواع دیگر ماهی ترجیح دهید.

*از خوردن ماهی‌های صید‌شده محلی خودداری کنید،‌ مگر هنگامی که مقامات محلی اطلاعات لازم در مورد میزان آلودگی آنها به جیوه را در اختیار  گذاشته باشند.

HealthDay News,9 Oct.,2006

کد خبر 5689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار