چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

گروه شهری: با هزینه‌ای بالغ بر9 میلیارد تومان، معابر، محلات، مناطق و وسایل نقلیه عمومی شهر تهران برای تردد معلولان مناسب‌سازی‌ خواهد شد

به گزارش همشهری در شرایطی که بین 3 تا 5 درصد شهروندان تهرانی را جامعه معلولان تشکیل می‌دهند وجود موانع گوناگون، عبور و مرور در سطح شهر را برای آنان با دشواری همراه ساخته است.

به همین مناسبت سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست عمومی انجمن‌های معلولان و جانبازان، راهکارهای مناسب‌سازی‌ معابر و پیاده‌روها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، پل‌های عابر پیاده، وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس، متر و و تاکسی و افزایش سهمیه مجوز آرم طرح ترافیک برای سال آینده معلولان جامعه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

حاضران در عین حالی که وسعت زیاد شهر تهران را به حدی دانستند که در کوتاه مدت امکان مناسب‌سازی‌ تمام معابر آن‌برای معلولان متصور نیست و نمی‌تواند تمام بی‌توجهی‌های چندین ساله در حق این قشر جامعه را یکجا جبران کند اما بر به‌کارگیری تمام تلاش خود در این‌باره تأکید کردند.

بی توجهی به حقوق معلولان

سیدجعفر هاشمی‌تشکری در نشست انجمن‌های معلولان و جانبازان با اظهار تأسف از نبود فرهنگ رعایت حقوق معلولان از سوی برخی از شهروندان گفت: عده‌ای حتی به محل پارکی که برای معلولان در نظر گرفته شده توجهی ندارند و خودروی خود را در این مکان‌ها پارک می‌کنند درحالی‌که معلولان نیز همانند همه ما حق استفاده از امکانات و تسهیلات  شهری و زندگی راحت را دارند.

بنا براین گزارش اقدام اخیر شهرداری تهران در همسطح‌سازی‌ اتوبوس‌های تندرو را می‌توان به‌عنوان نخستین گام در راستای مناسب‌سازی‌ وسایل نقلیه عمومی برای معلولان و جانبازان قلمدادکرد.

براساس این گزارش، مدیرعامل مرکز حمایت از معلولان ضایعه نخاعی نیز در این نشست گفت: شهر ما معلول است و معلولیت ایجاد می‌کند چنانچه 95 درصد از افراد آسیب‌دیده نخاعی در تصادفات دچار مشکل شده‌اند.

وی همچنین اظهار کرد: با شرایط کنونی معلولان ما نمی‌توانند از خانه خارج شوند، برای آنکه این افراد تمام عمر در خانه حبس نباشند باید تمهیدات ویژه‌ای برای تردد آنها در سطح شهر
 در نظر گرفته شود.

کد خبر 56871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز