یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعى تا دو برابر افزایش یافت.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه به معلولان ضایعات پشتی و کمری نیز حق پرستاری پرداخت می‌شود گفت: به سبب محدودیت بودجه، حق پرستاری تا کنون فقط به معلولان نخاعی گردنی پرداخت می‌شد که با افزایش دو برابری بودجه این بخش، حق پرستاری به معلولان ضایعات پشتی و کمری نیز پرداخت می شود

ابوالحسن فقیه همچنین از پیگیری معافیت مالیاتی معلولان حقوق بگیر خبر داد و افزود: معافیت معلولان از پرداخت مالیات حقوق، یکی از ده طرحی است که به کمیسیون اجتماعی هیات دولت ارائه شده است.

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای ساخت کارگاه‌های حمایتی و تولیدی معلولان گفت: امسال تعداد زیادی کارگاه برای معلولان ذهنی، بیماران روانی مزمن و دیگر معلولان ساخته خواهد شد.

فقیه در ادامه با بیان اینکه امسال مستمری جداگانه‌ای به هر یک از معلولان خانواده‌های چند معلولیتی تعلق می‌گیرد افزود: این خانواده‌ها برای دریافت خدمات ویژه مانند مسکن نیز در اولویت قرار می‌گیرند.

وی همچنین از گشایش حساب الکترونیک در یکی از بانک‌ها برای مددجویان مستمری بگیر خبر داد و گفت: پس از کشوری شدن پرداخت مستمری مددجویان ، این مبلغ ابتدا به حساب مراکز استانی واریز و سپس وارد حساب الکترونیک حدود 900 هزار مددجوی زیر پوشش می‌شود.

رییس بهزیستی کشور درباره توزیع مرحله دوم سهام عدالت نیز عنوان کرد: 280 هزار معلول تاکنون سهام عدالت دریافت نکرده‌اند که در این مرحله آنان نیز سهامی با ارزش 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه همزمان با مددجویان سازمان بهزیستی به روستاییان نیز سهام عدالت پرداخت می‌شود گفت: برخی از مددجویان یک بار به عنوان مددجوی سازمان بهزیستی و یک بار به عنوان ساکنان روستاها سهام عدالت دریافت کرده‌اند که موارد احتمالی مشکلاتی را در بانک اطلاعاتی و هم پوشانی ایجاد کرده است که این موارد امسال برطرف خواهد شد.

کد خبر 54982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز