شاید شما هم در محل زندگی‌تان به نمونه مشابهی از بانوان فعال بسیجی برخورد کرده باشید که منشأ خیر و برکت و الگوی بانوان محله‌اند.

بانوان

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام:    این افراد همچون آفتاب، گرمابخش و امیدبخش انسان‌های درمانده و گرفتارند. آنها چه در دوران دفاع‌مقدس و چه پس از آن در قبال مردم احساس وظیفه کرده‌اند و با توجه به نیاز شهروندان و شرایط زمان، طرح‌ها و برنامه‌هایی اثرگذار را در محله‌ها اجرا می‌کنند.  

  • رسالت‌ مهم بسیج، همدردی و کمک به انسان‌های گرفتار

«کبری اصغری» بانوی خانه‌دار و بسیجی باسابقه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) خانه‌اش را به پایگاهی مردمی برای خدمت‌رسانی به شهروندان تبدیل کرده است. او مادر شهید مفقودالاثر «سعیدرضا پرنیان» است که به‌عنوان داوطلب بسیجی راهی جبهه شده و در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت رسیده و با گذشت ۳۰سال هنوز پیکرپاک شهید به وطن برنگشته است.

این بانوی فعال هم‌محله‌ای از حس و حال بسیجی بودن برایمان صحبت می‌کند و می‌گوید: «در دوران جنگ در پشت جبهه خدمت می‌کردیم و حالا هم مثل آن ایام، حس بسیجی بودن داریم و انگار خدا این مسیر را جلو راهمان قرار داده تا خودمان را محک بزنیم. رسالت‌ مهم بسیج، همدردی و کمک به انسان‌های گرفتار و درمانده است.»

شناسایی خانــواده‌هــای بی‌بضاعـــت در محله‌ها و تهیه اقلام، اجناس و کالاهای ضروری از جمله روغن‌نباتی، برنج، گوشت، مرغ و... از جمله کارهایی است که بانوی هم‌محله‌ای با کمک مالی افراد نیکوکار انجام می‌دهد و آبرومندانه به دست خانواده‌های نیازمند می‌رساند.

  • تشویق کودکانی که حافظ قرآن شدند

«اعظم چراغی» مادرشهید «مسلم فراهانی» از شهدای گرانقدر محله خزانه بخارایی تعریف می‌کند که مسلم پس از عضویت در پایگاه بسیج محله به جبهه رفت و ۵تیر سال۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نایل آمد. بانوان بسیجی هم‌محله‌ای در فعالیت‌های مسجد محله و حتی رسیدگی به وضعیت خانواده معظم شهدا همکاری داشته وبانی برنامه ابتکاری است.

او بین شهروندان کتاب‌های مذهبی، ادعیه و قرآنی پخش می‌کند و از طرف دیگر با اهدای عروسک و اسباب‌بازی به کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند تا آنها را به حفظ و قرائت سوره‌های قرآن تشویق کند. چراغی در طول این سال‌ها بچه‌های بسیاری را به فعالیت‌های قرآنی تشویق کرده و خوشبختانه تعدادی از آنها اکنون جزو حافظان قرآن هستند.

مادر شهید تعریف می‌کند که مسلم قبل از شهادت وصیت کرده بود که به جای برگزاری مراسم سالگرد، در روز تولدش برای کودکان ایتام و بی‌سرپرست هدیه تهیه کنند تا آنها را شاد و خوشحال کنند.

کد خبر 567529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha