مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رانندگان در کالیفرنیا از هفته آینده دیگر مجاز نخواهند بود موبایل‌های‌شان را در دست بگیرند و باید از گوشی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز چندین ایالت آمریکا و چندین کشور در سراسر جهان از قبل محدودیت‌هایی را در مورد استفاده از تلفن‌های همراه در حین رانندگی وضع کرده‌‌اند، اما اکنون دامنه این محدویت‌ها به کالیفرنیا هم کشیده شده است که که ماشین در زندگی ساکنان آن نقش مهمی دارد و مردم مدت زیادی از عمر خود را در بزرگراه‌های پیچ‌درپیچ آن می‌گذرانند.

بسیاری از کالیفرنیایی‌ها از این قانون که استفاده از تلفن‌های هندز-فری را در ماشین‌ها الزامی و استفاده از موبایل را برای رانندگان زیر 18 سال به کلی ممنوع می‌کند، موافق هستند، اما نگران هستند که استفاده از گریزراهی که در این قانون وضع شده وجود دارد، باعث شود که افراد پشت فرمان به فرستادن پیام‌های متنی با موبایل بپردازند که کار خطرناک‌تری است.

گروهی دیگر هم از از قانونگذاران ایالت انتقاد می کنند که نتوانسته‌اند در برابر ازدحام فزاینده جاده‌ها در این پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، امکان ساخت بزرگرا‌ه‌ها یا وسائل حمل و نقل عمومی بیشتر را فراهم کنند و معتقدند که صحبت‌کردن با هندز- فری ایمن‌تر نیست.

جریمه برای اولین بار تخطی از این قانون جدید 20 دلار به علاوه سایر هزینه‌ها و برای بارهای بعدی 50 دلار به علاوه سایر هزینه‌ها است.

کد خبر 56643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز