دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۰۴:۱۷
۰ نفر

مهدی قدمی: اینجا محدودیت سرعت نداریم. برای اینکه بتوانیم با سرعت هزار کیلومتر در ساعت سوار ماشین زمان شویم و به موفقیتی که آرزویش را داریم برسیم، باید ده تا از شگردهای افزایش سرعت در این بزرگراه را به‌کار بگیریم تا از بقیه جلوتر باشیم.

   شگرد هفتم: درک حقیقت

   همیشه سعی کنیم که حقیقت را به دقت بشناسیم و از درستی آن مطمئن شویم. برای اولین قدم هرگز چیزی را که حقیقت نیست به عنوان یک حقیقت مطرح نکنیم. اگر کسی چیزی به شما می‌گوید با دقت گوش کنید و با پرس‌وجو تفاوت بین حقیقت و خیال‌پردازی را پیدا کنید.

   گوش دادن به عقیده دیگران خیلی مفید است ،چون باعث می‌شود اطلاعات با ارزشی که تجربه های شخصی هم در آن موجود است، به راحتی در اختیار ما قرار بگیرد. فقط باید مراقب باشیم که عقیده و حقیقت را از یکدیگر جدا کنیم. البته این مسئولیت همواره به عهده کسی است که صحبت‌ها و نظریه‌های خود را به عنوان گوینده مطرح می‌کند و ما باید به عنوان شنونده هوشیار باشیم تا حقیقت، عقیده و افسانه از یکدیگر جدا شود.

کاریکاتور از لاله ضیایی

   احتمال ها و حدس و گمان‌ها در بین افراد خیلی رواج دارند و اغلب آنها گفته‌هایی ناقص هستند که ما به راحتی در دامشان گرفتار می‌شویم و آن را با حقیقت اشتباه می‌گیریم. بعضی از موقع‌ها اتفاق افتاده که تصمیم های مهمی را در زندگی‌مان به همین خاطر گرفته‌ایم. شاید یکی از علت‌های به وجود‌آمدن چنین مشکلاتی این باشد که حتی به خودمان زحمت هم نمی‌دهیم که تمام جوانب کار را بسنجیم.

   همیشه از خودمان بپرسیم که چه فکرهایی در ذهن داریم و آیا قدرت این را داریم که درستی و نادرستی آنها را جدا کنیم. 

کد خبر 56627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز