یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

یک متخصص عفونی گفت: با رعایت سه اصل ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها می‌توانیم از بروز بیماری کرونا، آنفلوآنزا و هر بیماری تنفسی دیگر جلوگیری کنیم.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا سلیمانی متخصص عفونی گفت: در پیشگیری از ویروس کرونا ماسک زدن از خانه تا خانه بسیار مهم است، اگر بالای ۹۰ درصد افراد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

سلیمانی توضیح داد: اگر دو نفر ماسک زده باشند و فاصله کمتر از یک متر داشته باشند باز یک تا دو درصد احتمال ابتلا از فرد مبتلا به فرد دیگر وجود دارد بنابراین رعایت فاصله خیلی مهم است به همین دلیل  توصیه می‌شود تجمع نداشته باشیم و در جاهای شلوغ و پر ازدحام حضور پیدا نکنیم.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: بهداشت دست در پیشگیری از کرونا بسیار مهم  است، برای استفاده از دستکش توصیه این است از دستکش برای کار مشخص در یک زمان مشخص استفاده شود به طور مثال در پمپ بنزین دستکش استفاده کرده را بعد از اتمام کار پمپ بنزین در سطل زباله می‌اندازیم و از آن محیط خارج می‌شویم و دست خود را ضدعفونی می‌کنیم؛ اینکه از صبح تا شب همه کارها را با دستکش انجام دهیم به موبایل دست بزنیم، رانندگی کنیم و... به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سلیمانی در پایان گفت: با رعایت سه اصل ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها می‌توانیم از بروز بیماری کرونا، آنفلوآنزا و هر بیماری تنفسی دیگر که در این فصل سال که شیوع بیشتری دارد جلوگیری کنیم.
 

کد خبر 565215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha