عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: الآن به قدری وضع بد است که باید حداقل یکی دو هفته تهران را کامل تعطیل کنند تا میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری‌ها کمتر شود.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از جماران، دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تصمیم ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت‌های بیشتر از ابتدای آذر ماه گفت: تعطیلی شبانه اصلا به درد نمی‌خورد؛ چون روزها مردم در تجمعات شرکت دارند. الآن به قدری وضع بد است که باید حداقل یکی، دو هفته تهران را کامل تعطیل کنند تا میزان مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری‌ها کمتر شود. به دلیل اینکه همه افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای گرفتار شده‌اند.

وی افزود: بنا بوده که در خصوص تعطیلی تهران جلسه‌ای برگزار شود. کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و همه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با تعطیلی یکی، دو هفته‌ای تهران موافق هستند و نامه داده بودند که باید تعطیل شود و تعطیلی شبانه فایده‌ای ندارد. ما که با مریض مواجهه داریم نمی‌توانیم باور کنیم که با نبستن شهر بتوان یک هجوم بیماری را کنترل کرد. باید حداقل یک هفته کامل تعطیل شود که بتوانیم سرعت بیماری‌زایی و آلودگی را کمتر کنیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا توضیح داد: در همه جای دنیا ثابت شده که انگار مردم هنوز کرونا را باور ندارند. مردم باید همکاری کنند، اگر مردم همکاری نکنند برنامه دولت‌ها به جایی نمی‌رسد. ویتنام و کره جنوبی که مردم منضبطی دارند توانسته‌اند این بیماری را کنترل کنند. ما هم مقداری رعایت کنیم. البته این مشکل اروپا و آمریکا هم هست که مردم باید بیشتر رعایت کنند. به نظر من اگر مردم رعایت نکردند مثل همه جای دیگر دنیا باید آنها را جریمه کنیم.

محرز در پاسخ به این سؤال که آیا اعمال جریمه برای مردمی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند قابل انجام هست، گفت: الآن همه جای دنیا دارند جریمه می‌کنند که توانسته‌اند کنترل کنند. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کانادا و استرالیا جریمه‌های سنگین دارد. چون کسی که این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند به جان بقیه هم صدمه می‌زند.

وی افزود: بعضی‌ها می‌گویند پول نداریم ماسک بخریم. کسی نگفته ماسک جراحی بخرید؛ یک ماسک پارچه‌ای کافی است. به نظر من دولت مقداری ماسک تهیه کند و در اماکن پرخطری مثل مترو پخش کند و بعد اگر دیدند کسی رعایت نمی‌کند او را جریمه کنند. اگر در اجرای پروتکل‌ها مقداری سختگیری کنند، مردم مثل همه جای دنیا وادار به رعایت می‌شوند ولی این جوری نمی‌شود که مردم رها باشند که هرکاری می‌خواهند انجام دهند و برای افراد دیگر هم گرفتاری ایجاد شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: باید این وضعیتی را که بالغ بر یک ماه است در بیمارستان‌ها به وجود آمده پایین بیاورند. چون توان پرسنل و کادر درمان پاسخگو نیست و واقعا وحشتناک است. مرگ‌ومیر هم خیلی بالاست زیرا ابتلا به این بیماری خانوادگی شده است.

کد خبر 565054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    سلامت مردم را به سیاست گره زده اند نتیجه اش جبران ناپذیر خواهد بود