یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

محله شاهد در نظام‌آباد از محله‌های قدیمی ‌تهران است. محدوده‌ای با ۴۷ هزار نفر جمعیت که از شرق به خیابان سبلان جنوبی، از غرب به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به خیابان دماوند و از شمال هم به بزرگراه امام علی(ع) منتهی می‌شود.

مترو

مجید صباغچی / دبیر شورایاری محله شاهد

 این محله بخشی از محله نظام‌آباد است که پیش از این به اسم مالک و مغازه‌دار بزرگ این خیابان «شارق» خوانده می‌شد، اما حالا حدود ۲ سال است به شاهد تغییر نام داده است.

«مجید صباغچی» شورایار این محله، از نبود سطل‌های زباله به‌عنوان نخستین مشکل این محله اسم می‌برد. او می‌گوید: «در کوچه‌پسکوچه‌های این خیابان تعداد کمی‌ سطل زباله وجود دارد و علتش این است که تأمین این سطل‌ها برای شهرداری مشکل است. به اضافه اینکه در بعضی از کوچه‌ها، به دلیل باریکی کوچه، امکان‌ تردد کامیونت حمل زباله نیست. ‌ای کاش ماشین‌های خاصی وجود داشتند که می‌توانستند زباله‌های این کوچه‌ها را جمع‌آوری کنند. اگر سطل زباله در محله بیشتر شود، آلایندگی کمتر می‌شود و مشکل وجود موش‌ها هم از بین می‌رود.»
مثل هر جای دیگری در این محله هم مسئله اعتیاد و تجمع معتادان وجود دارد. شورایار محله توضیح می‌دهد: «محله شاهد یکی از محله‌های پراعتیاد گفته می‌شود یکی از مراکز توزیع و تهیه موادمخدر است. در این منطقه افراد معتاد زیادند و در این‌باره با کلانتری هم صحبت شده است. این افراد برای تهیه و مصرف موادمخدر به پارک‌های محله می‌روند و به همین دلیل این پارک‌ها در برخی ساعات برای رفت‌وآمد و تفریح خانواده‌ها مناسب نیستند.» مسئله دیگری که صباغچی به آن اشاره می‌کند، کمبود فضای سبز است: «میزان فضای سبز در منطقه ۷ نسبت به گذشته بسیار بهتر شده، اما در محله شاهد هنوز سرانه فضای سبز کم است. با توجه به اینکه محله ما یکی از محله‌های پرتراکم منطقه است و خانواده‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند، این خانواده‌ها به پارک و فضای سبز برای استراحت و تفریح و ورزش نیاز دارند، اما جایی برای ایجاد چنین فضاهایی وجود ندارد.» او پیشنهاد می‌کند شهرداری از بالکن و پنجره و قسمت‌های بیرونی خانه‌ها برای ایجاد فضای سبزعمودی استفاده کند تا دست‌کم منظر شهری زیبایی در این محله ایجاد شود.
صباغچی به مشکل زباله‌ها و تفکیک آنها از مبدأ هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «یکی از مواردی که شهرداری منطقه و ناحیه ما باید اقدام بهتری درباره‌اش انجام دهد، تفکیک زباله از مبدأ است. شهرداری می‌تواند با برنامه‌های فرهنگی و آموزش و حتی در نظر گرفتن جوایز شهروندان را به این کار تشویق کند.» صباغچی از اجرای آسفالت در محله اعلام رضایت می‌کند و توضیح می‌دهد: «در سال گذشته آسفالت معابر در محله ما تقریباً سر و سامان گرفت. می‌شد در نظافت نهرها و شست‌وشوی صبح به صبح آنها هم خدمات دقیق‌تری ارائه شود تا وضعیت نظافت محله بهتر شود.»

کد خبر 564897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha