مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

لیلا فخیم-  البرز- خبرنگار: محله کوی کارمندان از شمال به جهانشهر و از غرب محدود به دهقان‌ویلای اول، از جنوب محدود به کوی ولیعصر(عج) و از شرق نیز به چهارصد دستگاه محدود است. قدیمی‌ترین قسمت این محله خیابان ۹‌دستگاه است که کارمندان شرکت روغن نباتی یا نساجی در آنجا سکونت داشتند.

محله‌ای که دیگر آرامش ندارد

از معروف‌ترین اماکن این محله می‌توان به مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ، بازار ملاصدرا و زمین‌های خانم انصاری اشاره کرد. کوی کارمندان در نگاه اول آرام به نظر می‌رسد؛ با پرسش از اهالی محل قریب به اتفاق بر آن آرامش اولیه‌ای که در لحظه ورود احساس می‌کنیم صحه می‌گذارند، اما همیشه حکایت‌هایی هست که این آرامش خاص را تحت تاثیر قرار دهد.
از سرقت‌های عجیب و غریب گرفته تا قطع چندساعته برق در برخی اوقات و مسائل ریز و درشت دیگر از جمله حوادث برهم‌زننده آرامش «کوی کارمندان» است که در ادامه و از قول اهالی به همه آنها پرداخته می‌شود.

  • معضلات ناشی از پارک تنیس 

یکی از ساکنان محله کوی کارمندان بیشتر معضلات این محل را ناشی از همجواری منطقه با پارک تنیس عنوان می‌کند و می‌گوید: برخی از افراد ناموجه که در پارک پرسه می‌زنند با آمدن به این محل مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورند. «حسن بیگدلی» ادامه می‌دهد: امنیت محله کوی کارمندان خوب است اما حضور این افراد در محل مسائلی همچون درگیری و خرید و فروش مواد مخدر را به وجود آورده است. همچنین سرقت‌هایی که این اطراف اتفاق می‌افتد ناشی از حضور همین افراد است و بسیاری از کسبه محل با این افراد مشکل دارند. وی به خانه‌ای که در نزدیکی مغازه‌اش قرار دارد اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: این خانه نیز چند ماه پیش، آن هم ساعت ۷ بعدازظهر که از ساعات شلوغ و پرتردد منطقه محسوب می‌شود، مورد دستبرد قرار گرفت.

وی با ذکر چند مورد سرقت دیگر می‌گوید: رابطه معناداری میان نزدیکی به پارک تنیس و سرقت‌هایی که در این محله رخ می‌دهد وجود دارد؛ هر چه منطقه به پارک نزدیک‌تر باشد سرقت نیز بیشتر در آن رخ می‌دهد. این ساکن محله کوی کارمندان می‌افزاید: برخوردهای پلیس مقطعی است و ادامه پیدا نمی‌کند. اگر نظارت نیروی انتظامی از طریق گشت‌های موتوری و یا اضافه کردن ایستگاه‌های پلیس به صورت ممتد ادامه داشته باشد، بخش زیادی از این مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

وی به افت فشار آب به‌خصوص در روزهای پایانی هفته اشاره می‌کند و می‌گوید: فشار آب از چهارشنبه تا جمعه در این محل آنقدر کم می‌شود که در صورت نبود پمپ تقویت فشار، آب قطعمی‌شود. بیگدلی مسائل مربوط به امنیت محل را یکی دیگر از مشکلات کوی کارمندان عنوان و اعلام می‌کند: واقعا باید چاره‌ای برای این معضل اندیشیدهشود.

وی به خانه‌ای اشاره می‌کند و می‌گوید: این خانه تاکنون دو بار مورد سرقت قرار گرفته است؛ مدتی پیش نیز درهای خودرو یکی از اهالی این منطقه باز شده بود که اگر به‌موقع در صحنه حاضر نمی‌شدند خودرو را دزدیده بودند. وی به سرقت کفش از منزل خود اشاره می‌کند و به شوخی می‌گوید: گویا سارقان کفش اصل را از غیراصل تشخیص می‌دهند زیرا آن شبی که منزل ما مورد دستبرد قرار گرفت فقط کفش‌های اصل دزدیده شده بود و باقی را برای خودمان گذاشته بودند.

  • لزوم نصب سطل زباله مکانیزه

یکی از اهالی محل بر لزوم  وجود سطل زباله در محل تاکید می‌کند و می‌گوید: توزیع سطل‌های زباله مکانیزه در محله کوی کارمندان به‌خوبی صورت نگرفته است. «علی مرادی» ادامه می‌دهد: در برخی مناطق ممکن است ۳ تا ۴ سطل زباله مکانیزه کنار هم قرار گرفته باشند، اما در برخی مناطق دیگر هیچ سطلی وجود ندارد که باید این مساله اصلاح شود. وی فضای سبز خیابان‌های کوی کارمندان را نامناسب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: علاوه بر این جدول‌های محل نیز فرسوده شده‌اند و چهره نامناسبی به محل داده‌اند.

  • مناسب‌سازی نشدن محل برای معلولان

یکی دیگر از اهالی کوی کارمندان که دارای معلولیت بوده و از مشکل حرکتی رنج می‌برد، به پیاده‌روهای محل اشاره می‌کند و می‌گوید: کاملا مشخص است که سطح محل کوی کارمندان به‌هیچ‌وجه برای معلولین مناسب‌سازی نشده است. «محمد اعلمی» ادامه می‌دهد: البته عدم مناسب‌سازی فقط به این محل محدود نمی‌شود، بلکه بسیاری دیگر از مناطق شهر همین وضعیت را دارند و در آن هیچ فکری برای رفت و آمد معلولان نشده است.

وی می‌گوید: من دچار معلولیت حرکتی هستم، اما علی‌رغم همه مشکلاتی که در محل برای عبور و مرور من و امثال من وجود دارد با هر زحمتی که باشد گلیم خود را از آب می‌کشم، اما به این فکر کنید که یک فرد نابینا چگونه باید از معابر کوی کارمندان که بدون هر گونه مناسب‌سازی است عبور کند.

  • آسفالت نامناسب

راننده آژانسی که در محله کوی کارمندان بیش از هر چیز از وضعیت آسفالت محل گلایه دارد، می‌گوید: از هر کوچه و خیابان کوی کارمندان که عبور کنید حتی یک جای سالم روی آسفالت پیدا نمی‌کنید. «علی بهزادی» ادامه می‌دهد: کل مسیرهای محله کوی کارمندان پر از چاله است و در برخی مناطق مثل کوچه دهم غربی آسفالت اوضاع وخیمی دارد.

  • تکذیب وجود نا امنی در محله 

رئیس کلانتری ۳۱ کوی کارمندان ضمن تکذیب وجود ناامنی غیرمعمول در محله کوی کارمندان، امنیت این محله را خوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: امنیت این محل از تمامی محله‌های کرج بهتر است. سروان «علی گروسی» ادامه می‌دهد: ناهنجاری‌هایی نظیر خرید و فروش مواد مخدر و درگیری‌های غیرمعمول در این محله را تایید نمی‌کنم. وی در پاسخ به این‌که آیا نزدیکی پارک تنیس به محله کوی کارمندان معضلاتی نظیر سرقت را برای این محله به دنبال داشته است یا خیر، می‌گوید: پارک محلی برای آسایش مردم است. وضعیت امنیتی این پارک به‌خوبی کنترل می‌شود، بنابراین این ادعا را تایید نمی‌کنم.

کد خبر 447241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha