چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

روسای کل دادگستری‌ها موظف به تشکیل دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه سرپرست اداره حمایت از حقوق زنان و کودکان قوه قضاییه گفت: بر اساس بخشنامه رییس قوه قضاییه ، روسای کل دادگستری استان‌ها موظف شده‌اند دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان قوه قضاییه را تشکیل و زمینه فعالیت حداقل یک کارشناس قضایی و 2 کارشناس و مددکار را در این دفاتر فراهم کنند.

صدیقه سادات زمان پور، سرپرست اداره حمایت از حقوق زنان و کودکان قوه قضاییه گفت:شروع فعالیت این دفتر در تهران از مهرماه 1383 در اداره کل اجتماعی، فرهنگی و حفظ حقوق شهروندی قوه قضاییه بوده است و بر اساس بخشنامه رییس قوه قضاییه ، روسای کل دادگستری استان‌ها موظف شده‌اند این دفاتر را تشکیل و زمینه فعالیت حداقل یک کارشناس قضایی و 2 کارشناس و مددکار را در این دفاتر فراهم کنند.

وی افزود: در همین راستا توانسته‌ایم نظر مساعد بسیاری از روسای دادگستری‌ها را جلب کنیم که برخی از آنها نیز همکاری خوبی را با این دفاتر داشته‌اند و حتی چند قدم هم جلوتر بوده‌اند.

وی با بیان این‌که این دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان را بر عهده داشته و بعضی از استان‌ها حتی دغدغه هایی فراتر از این دارند، افزود: به طور مثال، استان خوزستان دغدغه هماهنگی با دفاتر در مراکز شهرستان را دارد، یا استان قم در پی یافتن روش هایی برای حضور کودکان بزهکار در کانون های اصلاح و تربیت است واستان سیستان و بلوچستان مشکلات قومی را فراتر از اختیارات دفاتر پیگیری می کند.

سرپرست اداره حمایت از حقوق زنان و کودکان قوه قضاییه از مسوولان دستگاه قضایی خواست تا صدای مسوولان دفاتر را به گوش رییس قوه قضاییه برسانند تا به امید خدا و مساعدت مسوولان این دفاتر پشتیبانی قانونی و سازمانی لازم را پیدا کنند.

در این نشست مسوولان دفاتر استان ها در 5 کارگروه منطقه‌ای به بررسی مشکلات و نیازهای این دفاتر پرداختند و نتایج آن را در روز اختتامیه به تصویب رساندند.

در پایان نیز استان‌های اصفهان ، اردبیل ، خوزستان و قم به عنوان استان های فعال و دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان برتر شناخته و جوایزی به عنوان تقدیر به مسوولان این دفاتر اهدا شد.

کد خبر 564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز