شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: محمود سالارکیا، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها گفت: دادستان به عنوان مدعی‌العموم و با توجه به وظایفش می‌تواند در صورت اطلاع از موارد کودک‌آزاری، موضوع را مورد پیگیری قانونی قرار دهد.

سالارکیا افزود: امور حسبی یکی از اموری است که برعهده دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌باشد و در صورت اطلاع از موارد اذیت و آزار کودکان توسط والدین می‌تواند اقدام به تعقیب کیفری و دعوت به دادسرا کند.

وی با توجه به عواقب برخورد قضایی کودک‌‌آزاری گفت: این معضل به عنوان یک مجازات عمومی تلقی شده و برای آن مجازات حبس درنظر گرفته می‌شود و قطعاً هم در قوانین قید شده و هم دادستان وظیفه دارد با صدور کیفرخواست موارد را به محاکم معرفی کنند.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر دادسرای اطفال و نوجوانان (ناحیه29) به این مسائل رسیدگی می‌کند و مردم می‌توانند اطلاعات و یا شکایت خود را به دادسرای ناحیه 29 اطلاع داده تا موضوع مورد پیگرد قرار گیرد.

سالارکیا به والدین توصیه کرد: کودکان و نوجوانان به لحاظ ارتباط جمعی مناسب از بسیاری از مسائل مطلع هستند و والدین باید با لحن ملایم با فرزندان خود برخورد کنند تا عواقب ناگواری به دنبال نداشته باشد.

کد خبر 6727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز