شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار بررسی جامع طرح دولت در مجلس و کمیسیون‌های مجلس و حتی تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی بیشتر ابعاد این مسئله شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به فارس گفت: ارائه طرح تحولات اقتصادی به‌صورت اجمالی کافی نیست و دولت باید این طرح را به‌صورت تفصیلی به کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس و نیز محافل غیردولتی در دانشگاه‌های کشور ارائه دهد.

غلامرضا مصباحی مقدم تأکید کرد: اگر آثار مثبت و منفی اجرای این طرح به‌صورت دقیق شناسایی شده و در جهت کاهش آثار منفی اقدام شود، مسلما جراحی مفیدی در انتظار اقتصاد کشور خواهد بود. 

وی در عین حال خاطر نشان کرد: شتاب و عجله در مرحله مطالعه و بررسی آثار و تصمیم‌گیری، سمی مهلک است اما در مرحله اجرا این شتاب باید وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: احتمالا کمیسیون ویژه‌ای نیز در مجلس به بررسی ابعاد این مسئله خواهد پرداخت.

پیش از این، علی لاریجانی در اولین واکنش به طرح اقتصادی دولت اعلام کرده بود که منابع مکتوب این طرح باید در مجلس بررسی شود و مجلس کمیسیون ویژه‌ای تشکیل خواهد داد.

پس از ارائه طرح تحول اقتصاد‌ی دولت، با توجه به وسعت اهداف تشریح‌شده از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری، کارشناسان بر‌ضرورت بررسی بیشتر و کارشناسی این طرح تأکید کردند.

کد خبر 56397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز